سرویس: اخبار شهرستان 18:44 - دوشنبه 24 آبان 1400

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان:

ایستادگی مردم اصفهان در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ثمره میثاق حماسه ساز 25 آبان با امام و شهداست

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: مردم، همیشه در صحنه و آماده جانفشانی هستند و امروز حضور فعال جوانان و بسیجیان در پایگاه های مقاومت بسیج و صحنه های انقلابی نشانگر میثاقی است که در 25 آبان با شهدا بستند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی فدا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به شهدای عملیات محرم سال 1361 اشاره و اظهار کرد: عملیات محرم که در جریان جنگ ایران و عراق انجام شد؛ بیش از 1000 شهید داشت که تعداد بالایی از شهدا به استان اصفهان اختصاص گرفت و به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا شهدا در دو مرحله به اصفهان انتقال داده شوند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان تصریح کرد: در مرحله اول بین 530 تا 550 شهید گلگون کفن به اصفهان انتقال داده شد که 370 شهید از شهر اصفهان و باقی از شهرستان های دیگر اصفهان بودند که به خانواده های خود تحویل داده شدند.

وی با ذکر اینکه 25 اباد روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است، افزود: حجم عشق و ارادت مردم در ماه عزاداری امام حسین(ع) چنان زیاد بود که این جمعیت مواج به دنبال ابراز عشق و تجدید بیعت با شهدا بودند به نحوی که مردم اصفهان همه برای تشییع 370 شهید در یک روز آمدند.

سردار فدا در ادامه مرور خاطرات این روز حماسه ساز در تاریخ اصفهان خاطرنشان کرد: از سردخانه خیابان کهندژ که محل اولیه انتقال شهدا بود تا تمام کوچه ها، مساجد و حسینیه ها از حضور مردم و نصب تصاویر و حجله های شهدا حکایت داشت و تمامی خانواده شهدا در حال رایزنی و پیگیری بودند.

وی گفت: از هر محله ای مردم شهید خود را بر سر دست تشییع کردند و در ادامه 370 شهید از میدان امام اصفهان تا گلستان شهدا با شور و شعور خاصی تشییع شدند به گونه ای که اولین شهید راس اذان ظهر 25 آبان و آخرین شهید غروب به گلستان رسید و انبوه مردم با عشق و ارادت از ابتدا تا پایان تشییع حضور بهم رساندند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان به فضای ناکافی در گلستان شهدا اشاره کرد و افزود: آن روز برای حضور این شهیدان در گلستان شهدای اصفهان فضای کافی وجود نداشت؛ به همین دلیل با رضایت کامل خانواده ها حدود 16 خانه خریداری و تخریب شد و خانواده ها را در خانه هایی اسکان دادند و حدود یک سال و نیم بعد منازلی برای آنها مهیا شد.

وی ادامه داد: حجم خرابی خانه ها و کمبود وسایل سبب شد تا بخش زیادی از مردم به کمک آمده و هر آنچه در توان داشتند از آماده سازی قبور شهدا تا آماده کردن فضای تشییع انجام دادند.

سردار فدا به بیان سخن گهربار امام راحل اشاره و تصریح کرد: حضور مردم به قدری با عظمت بود که امام خمینی(ره) درباره حماسه مردم اصفهان در عملیات محرم بیان کرده‌اند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند، امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشند، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.»

وی با بیان اینکه اصفهان کماکان امروز نیز مثل 25 آبان 61 برای پیروی از ولایت و حفظ انقلاب و نظام اسلامی آماده است، متذکر شد: مردم، همیشه در صحنه و آماده جانفشانی هستند و امروز حضور فعال جوانان در پایگاه های مقاومت بسیج و صحنه های انقلابی نشانگر میثاقی است که در 25 آبان با شهدا بستند و همچنین مردم، انقلاب و نظام اسلامی را از خود دانسته و حرکتشان در مسیر انقلاب و ولایت فقیه خواهد بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.