سرویس: اخبار شهرستان 07:26 - دوشنبه 24 آبان 1400

مدیرکل مدیریت بحران استان:

ایجاد پایگاه امداد و نجات و تامین دو پهباد از ضروریت های شهرستان جرقویه است

ستاد مدیریت بحران شهرستان جرقویه به حضور مدیر کل مدیریت بحران استان, سرپرست فرمانداری،شهرداران، دهیاران در فرمانداری تشکیل شد

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، جلسه مدیریت بحران شهرستان جرقویه در محل فرمانداری شهرستان با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان برگزار شد.

در این جلسه شیشه فروش اهداف جلسه را تبیین قانون مدیریت بحران و اعلام شرح و وظایف دستگاه‌های اجرایی در برابر حوادث و بحران های احتمالی عنوان کرد و بر لزوم تدوین طرح خطرپذیری شهرستان با توجه به سیل خیز بودن بعضی از مناطق شهرستان از جمله محور حسن آباد رامشه و بعضی از قسمتهای شهرهای محمدآباد نصرآباد و نیک آباد تاکید داشت.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی با توجه به وظایف خود اقدامات و تمهیدات لازم را بعمل اورند. شهرداری ها نیز با جمع آوری و استحصال روان آب های سطحی مدیریت سیلاب شهری را کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: دهياران به عنوان مدیران بحران روستا از تمام ظرفیت‌های روستا جهت آموزش مردم و سکونت گاه های روستایی از طریق آموزش چهره به چهره در خصوص روش‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز و یا سایر وسایل حرارتی در فصل پاییز و زمستان استفاده کنند.

وی با اشاره به بیماری سالک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماری سالک یکی از بیماری‌های مهم به ویژه در شرایط خشکسالی در سال‌های اخیر بوده برای کنترل آن ضرورت دارد یک کمیته ویژه برای پیشگیری و کنترل این بیماری در شهرستان تشکیل داده و با توجه به اینکه یکی از راه‌های کنترل بیماری رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و محیط می‌باشد لزوم آموزش همگانی و نظافت شهر و روستا در خصوص سیستم دفن زباله از ضروریات می باشد.

مدیر کل ستاد بحران استان در ادامه تاکید کرد: همکاری اداره ی راهداری با امور عشایر جهت ایمن سازی ایل راهها با توجه به جمعیت شش‌هزار نفری عشایر در شهرستان و همچنین ایجاد پایگاه امداد و نجات توسط هلال احمر و تامین دو پهباد در شهرستان با محوریت اورژانس از ضروریات دیگر شهرستان است که باید جدی پیگیر باشید.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.