سرویس: اجتماعی 13:39 - دوشنبه 17 آبان 1400

خوب و بد فضای مجازی برای خانواده به روایت تصویر/اینفوگرافیک

مدت هاست با رونق شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای رایج در فضای مجازی بیشتر ما اوقات فراغت خود را با تلفن همراه پر می کنیم. حتی در جمع سر در گریبان گوشی داریم و مشغول گردش در سرزمین مجازی هستیم اما آیا شناخت کافی از خوبی و بدی های این فضا داریم؟

به گزارش اصفهان شرق، فضای مجازی فرصتی موثر و خوب برای تبادل نظر، باخبر شدن از تازه های جهان و بررسی دیدگاه ها و تحلیل های روز است. جنبه فناورانه و سرگرم کننده را یکجا دارد و هر بار با تغییری در پلتفرم ها، تنوع لازم را برای رفع یکنواختی ایجاد می کند. در واقع این فضا، نمادی از آرزوی بشر برای تحقق سرعت اجرایی شدن اراده و تصمیم هاست که در عالم واقع به اندازه یک کلیک و گذشتن فقط چندثانیه محقق نمی شود. اما سرزمین مجازی هم مثل همه چیز خوب و بد دارد، درست و اشتباه و معایب و مزایا. حالا که کرونا، دورکاری، تحصیل آنلاین و … خلاصه شرایط خاص زندگی سبب شده از بزرگ گرفته تا کوچک، تلفن همراه تهیه کنند و چشم بدوزند به این خانه مجازی باید با فواید و عوارض این فضا به اندازه کافی آشنا شد. به خصوص والدین با خواندن این اینفوگرافیک علاوه بر مدیریت وقت و زمان خود، می توانند خانواده و فرزندان خود را برای استفاده بهینه از این فضا هدایت و در مسیر صحیح حمایت کنند.

این تصویر به اندازه کافی گویاست و با نگاهی اجمالی به آن می توان، دریافت آنچه را که باید اما به طور خلاصه درباره معایب این فضا بهتر است از قلم نیفتد که چنانچه بنابه شرایط مدام از این فضا استفاده می کنید، حتما به خواب، خوراک و استراحت خود توجه کنید. همچنین هر یک ربع، استراحت یک تا دو دقیقه ای و فاصله ایجاد کنید تا دچار عوارض جسمی مانند بیماری های چشم نشوید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.