سرویس: سیاسی 08:55 - چهارشنبه 12 آبان 1400

آیت الله رئیسی:

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجراست

رئیس جمهور بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ابلاغیه دوره فعلی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات این شورا گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده در پیوست ابلاغیه دوره جدید شورا ابهامات درباره جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و مصوبات این دو نهاد برطرف خواهد شد.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای جلسه امروز سند بنیاد علم ایران، صندوق علم و فناوری به عنوان ظرفیتی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سند انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان ظرفیتی در سطح ملی برای حمایت از جایگزینی انرژی‌های نوین به جای انرژی‌های فسیلی و سند ملی معماری ایرانی اسلامی که از مصوبات مهم سال‌های گذشته شورا بودند، را برای اجرا به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه ابلاغ کرد.

اعضا در ادامه به بررسی سندی پرداختند که به عنوان ظرفیتی برای حمایت از خانواده‌های ایرانی در نام‌گذاری فرزندان عمل خواهد کرد و ذیل فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با ایجاد سامانه‌ای برای ارائه نام‌های مورد تایید سازمان ثبت احوال، دایره انتخاب خانواده‌ها برای نامگذاری فرزندان خود از میان نام‌های فاخر ایرانی و اسلامی را گسترش می‌دهد و انتخاب نام را آسان خواهد کرد.

این سامانه ذیل فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایجاد خواهد شد و قابلیت گردآوری و ارائه شجره‌نامه خانوادگی تا چند نسل را دارد.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد سامانه اسامی مورد تایید سازمان ثبت احوال ذیل فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد که همه دستگاه‌ها و نهادها ملزم به اجرای مصوبات شورا بوده و نهادهای نظارتی باید بر اساس این الزام قانونی بر حسن اجرای مصوبات نظارت کنند.

انتهای پیام/

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.