اصفهان شرق

گروه‌بندی، کم کردن ساعت آموزش و تهویه مطلوب شروط بازگشایی مدارس است

کدخبر: 212864
1400/08/11 در ساعت 08:34

به گزارش اصفهان شرق؛ شاهین شیرانی در جلسه وبینار بررسی بازگشایی مدارس و هماهنگی بین مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم پوشش واکسیناسیون را به ۸۵ تا ۹۰ درصد جامعه برسانیم و واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را نیز به بهترین نحو انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر مشکلی در تعداد واکسن‌های داخلی و خارجی نداریم و علیرغم اینکه اجباری در دریافت واکسن افراد وجود ندارد اما به دلیل مسؤولیت‌های اجتماعی که داریم باید برای پیشگیری و درمان کرونا، این واکسیناسیون انجام شود.

وی تاکید کرد: آمار ثابت کرده واکسیناسیون باعث کاهش تعداد مبتلایان به کرونا می‌شود و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز با واکسیناسیون کاهش می یابد.

شیرانی افزود: پس از بازگشایی مدارس آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در خصوص واکسیناسیون داده شود تا آگاه سازی جامعه بالاتر برود چرا که ایمنی ناشی از واکسن، ده‌ها برابر بیشتر از ایمنی ناشی از مبتلا به بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: گروه‌بندی مناسب تعداد دانش‌آموزان، کم کردن ساعت کلاس‌ها و تهویه مطلوب کلاس به سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی مدارس کمک کند و در بازدیدها نیز موارد مورد نیاز، اصلاح خواهد شد.

محمد اعتدادی نیز در این جلسه اظهار داشت: روز سوم مهرماه زنگ مهر در سرتاسر استان به صدا در آمد و بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، مدارس روستایی و عشایری با ۱۵ نفر جمعیت و کمتر از آن به صورت حضوری کار خود را آغاز کردند. همچنین از ۱۵ مهر ماه کلاس‌های مدارس کمتر از ۳۰ نفر نیز به صورت حضوری برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اما  قرار است طبق الگوی بازگشایی که از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده، از نیمه آبان ماه مدارس متوسطه با جمعیت ۳۰۰ نفر یا کمتر از ۳۰۰ نفر را به صورت حضوری بازگشایی کنیم که البته الزاماتی باید برای بازگشایی آنها انجام شود.

وی تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی در این بازگشایی است که واکسیناسیون دانش‌آموزان یکی از این موارد بوده است و دانشگاه‌ علوم‌پزشکی و شبکه‌بهداشت شهرستان‌ها و مناطق در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند و از همه همکاران در سراسر استان می‌خواهم که با اقدامات مناسب، شاهد جهش خوبی در تزریق واکسن دانش‌آموزان باشیم.

اعتدادی تصریح کرد: حضوری شدن آموزش در مدارس نیازمند واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال است. همچنین باید بر سایر دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت داشته باشیم و با گروه بندی و کلاس بندی مناسب آماده حضور دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: هماهنگی میدانی خوبی بین شبکه بهداشت در سرتاسر استان با آموزش و پرورش نواحی و مناطق صورت گرفته که این اطمینان را به ما می‌دهد تا با بهترین شرایط به استقبال بازگشایی مدارس برویم.

انتهای پیام/

فارس