سرویس: اجتماعی 17:47 - دوشنبه 10 آبان 1400

سبد واکسن کرونا در استان اصفهان تکمیل است

این روزها در حالی وارد بیست و یکمین ماه شیوع ویروس کرونا می‌شویم که که زمزمه ورود به پیک ششم کرونا در دومین ماه پاییز شنیده می‌شود و عده‌ای ساز واکسن نزدن را کوک کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ این روزها در حالی وارد بیست و یکمین ماه شیوع ویروس کرونا می‌شویم که که زمزمه ورود به پیک ششم کرونا در دومین ماه پاییز شنیده می‌شود. اما در این میان با وجود پر بودن سبد واکسن کرونا عده‌ای برای واکسن زدن همچنان تردید دارند و ساز واکسن نزدن را کوک کرده‌اند. آمارها اما چیز دیگری می‌گویند؛ بر اساس اطلاعات جهانی و متخصصان، ضرر تزریق واکسن بسیار کمتر از ابتلا به بیماری کووید است. البته ذکر این نکته ضروری است که ایمنی کامل فقط با پوشش بالای 80 درصدی جامعه اتفاق می‌افتد. در موج همه‌گیری پیش رو و در روزهایی که انواع واکسن موجود است و هیچ کمبودی نیست بیشتر دغدغه‌ها این است که چرا برخی با واکسن نزدن خانواده و جامعه را در معرض بحرانی بیش‌تر و خطری ادامه‌دار قرار می‌دهند.

محمدمهدی امین ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید: بر اساس آخرین آمار 19.7 درصد مردم هنوز واکسن دوز اول را هم دریافت نکرده‌اند.

حمید ترک‌زاده مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان هم گفته، مشکل فعلی ما مراجعه کم مردم برای دریافت واکسن است و توصیه می‌شود هر چه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

در سایه بی‌توجهی و کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌ها و از طرفی عدم مسئولیت‌پذیری برخی برای واکسن نزدن آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و صدای آن به گوش می‌رسد.

روند ثابت بیماری ممکن است مقدمه خیز دوباره بیماری کووید 19 باشد

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: در چند هفته اخیر شاهد یک روند نزولی بیماری کرونا را شاهد هستیم و در مراجعات بیماران به مراکز درمانی هم در یک وضعیت ثابتی قرار گرفتیم هر چند افزایشی نیست ولی روند ثابت هم جای نگرانی دارد.

رضا فدایی افزود: در جا زدن در یک سیر ثابت هم ممکن است مقدمه خیز دوباره بیماری کووید 19 باشد و همچنان به مردم توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا را الویت قرار بدهند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا و کرونا بسیار شبیه به هم است، گفت: تمایز این دو بیماری بسیار دشوار است و شهروندان باید در صورت بروز علائمی چون تب، بدن درد، سرفه، غیره که هم در آنفلوآنزا و هم در کرونا دیده می‌شود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: گاهی مواقع تشخیص این دو بیماری نیاز به نمونه‌گیری و تشخیص آزمایشگاهی دارد و از خود شهروندان انتظار نمی‌رود که بتوانند بین این دو بیماری تمایز بدهند و فقط باید به مراکز بهداشتی یا پزشک مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، خالی بودن صندلی‌های مراکز واکسیناسیون نشانه خوبی نیست، مراجعه مردم استان اصفهان برای دریافت واکسن بنابر آمارها کمتر از نصف ظرفیت پذیرش مراکز تجمیعی واکسن است و همچنان توصیه مسئولان به مردمی که هنوز برای دریافت واکسن تردید دارند این است که اخبار غیرعلمی و ترس از واکسن را کنار بگذارند و برای حفظ سلامت خود و خانواده هر چه زودتر واکسن بزنند.

انتهای پیام/

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.