اصفهان شرق

افزایش ۴ درصدی مصرف گاز در اصفهان/ در زمان افت فشار اولویت با بخش خانگی است

کدخبر: 212848
1400/08/11 در ساعت 10:37

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی علوی با اشاره به تعداد مشترکان گاز خانگی و صنعتی اظهار داشت: به طور کل در استان یک میلیون و 920 هزار مشترک داریم که بالغ بر یک میلیون و 700 هزار مشترک خانگی و بقیه مشترکین صنعتی تلقی می‌شوند.

وی افزود: با سرد شدن هوا در این روزها مصرف گاز افزایش یافته و به صورت میانگین در هفته گذشته به حدود 71 میلیون مترمکعب رسیده است و این افزایش مصرف مربوط به مشترکان خانگی است؛ چراکه بخش صنعتی ثابت بوده است و شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد کاهش مصرف داشتیم اما در آغاز نیمه دوم امسال و مهر ماه سال جاری،  مصرف گاز  نسبت به سال گذشته 4 درصد  افزایش یافته است.

مدیرکل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: مادامی که شبکه پایدار است، بخش خانگی افزایش می‌یابد و شبکه تحمل می‌کند اما از مقطعی که شبکه دیگر تحمل افزایش بیش‌از آن را نداشته باشد، اولویت بخش خانگی می‌شود و در این صورت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز تصمیم می‌گیرد که محدودیت مصرف برای صنایع تعیین کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم مانند همیشه همکاری کنند و با کاهش دما و سرد شدن هوا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا بخش صنعت دچار محدودیت نشود. اقدامات فنی لازم به عمل آمده تا در هیچ بخشی با قطعی و کمبود در بخش خانگی روبه‌رو نشویم و همه از گاز طبیعی بهره‌مند شوند. زمانی که مصرف بالا برود، اولویت در کشور و استان ما نیز به بخش خانگی است و با افت فشار،محدودیت مصرف گاز در بخش صنعتی صورت می‌گیرد.

علوی ادامه داد: اولویت داشتن مشترکین خانگی در زمان افت فشار به این معنا نیست که مشترکان خانگی بیش از حد نیاز مصرف کنند. مردم شریف استان همیشه در این مقاطع همکاری کردند و انتظار داریم مصرف ایمن داشته باشند و در مورد مدیریت مصرف این است که دمای رفاه بین 18 تا 23 درجه را رعایت کنند. مردم با نصب دماسنج ساده در منازل و  پوشش مناسب در منزل، هم احساس بهتری دارند و هم از سلامت بیشتری برخوردار خواهند بود و هم هموطنان دیگر امکان استفاده از گاز طبیعی را پیدا می‌کنند.

وی با یادآور شدن نکاتی در خصوص مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: هر اتاقی که غیر قابل استفاده است، ضرورت دارد نسبت به قطع وسایل گرمایشی آن اقدام شود مادامی که در منزل حضور داریم، حتی الامکان سیستم گرمایشی را در کمترین میزان تنظیم کنیم و همچنین در صورت عدم حضور طولانی مدت در منزل، حتما نسبت به خاموش کردن وسایل گرمایشی اهتمام ورزیم.

مدیرکل شرکت گاز استان اصفهان افزود: سیستم‌های کنونی با روشن شدن، به سرعت در سرویس قرار می‌گیرند پس با وارد شدن به ساختمان وسایل گرمایشی روشن کنیم این همکاری‌ها باعث می‌شود درصد قابل توجهی صرفه‌جویی صورت گیرد تا با کاهش مصرف، کمک به فعال شدن سایر بخش‌ها شود.

انتهای پیام/

تسنیم