سرویس: اجتماعی 07:45 - سه شنبه 11 آبان 1400

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود چیتیان اظهار داشت: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۱۷۸ میلیون مترمکعب، ورودی به سد هشت مترمکعب و خروجی از آن ۱۵.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه هنوز نیروگاه سد زاینده رود از مدار خارج نشده است، اضافه کرد: اگر تراز ارتفاع سد سه متر دیگر کاهش یابد نیروگاه از مدار خارج می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره تصمیمات جلسه روز گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ابراز داشت: هنوز تصمیمی در خصوص تخصیص آب کشاورزی گرفته نشده است اما در جلسه دیروز مقرر شد این موضوع در کمیته کارشناسی متشکل از آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، محیط‌زیست و نماینده استانداری بررسی شود، امروز موضوعات اصلی مشخص شد که در چه راستایی تصمیم گیری شود و در نهایت گزارش کارشناسی پس از جمع‌بندی مجدد به کارگروه سازگاری با کم آبی ارسال و تصمیم گیری خواهد شد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

انتهای پیام/

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.