سرویس: تولیدی 09:24 - دوشنبه 10 آبان 1400

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نگاه دولت سیزدهم ‌برای احیاء زاینده‌رود امیدوار کننده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم نمانیدگان اصفهان را برای احیای زاینده‌رود امیدوارم کرد؛ گفت: دولت روحانی هیچ برنامه‌ای نداشت.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی طغیانی پیرامون مشکلات رودخانه زاینده‌رود و بحران آب اظهار داشت: هفته گذشته جلسه و دیداری در وزارتخانه نیرو با وزیر نیرو داشتم و در این جلسه درباره موضوع زاینده‌رود و بحران کم‌آبی و فرونشست زمین با وزیر گفت‌وگو کردیم.

وی درباره محتوای این دیدار تصریح کرد: البته با وزیر نیرو چندین بار گفت‌وگوهایی داشتیم و در این جلسه به وزیر نیرو گفتم که ما می‌دانیم که مشکل زاینده‌رود موضوع پیچیده‌ای است اما همچنان تلاش کردیم و با اجماع نظر کارشناسان و متخصصان، ایده‌هایی برای حل بحران زاینده‌رود گردآوری کردیم که کاملاً عملیاتی هستند و می‌توانند راهگشا باشند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه موضوع انتقال آب یکی از راهکارهای ارائه شده است، ادامه داد: خلاصه راهکارهای گردآوری شده در چند صفحه به وزیر داده شد و گفتیم که راهکار پیشنهادی ما تنها بحث انتقال آب نیست بلکه انتقال آب و تعیین تکلیف پروژه‌های انتقال آب یکی از راه‌ حل هاست و دستورالعمل‌های دیگری نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از جمله راهکارهای این موضوع، شفافیت و مدیریت برداشت‌ها، پساب، بارگذاری‌ها، ساماندهی بستر، بازار آب و غیره است و اگر وزارتخانه خود ایده و راهکاری برای نجات زاینده‌رود دارد مطرح کند تا بر روی آن بحث کنیم و اگر ایده‌ای ندارد، برنامه‌ای که ما جمع‌بندی کردیم اجرا و به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید

طغیانی با تأکید بر لزوم هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مختلف استان در بحث احیای زاینده‌رود خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که جمع‌بندی شده، با نگاه اجماعی جمع‌بندی شده و من به استاندار اصفهان نیز گفتم که اگر هر مسئول و نهادی ساز خود را بزند و نماینده کار خود را بکند و استانداری کار خود را، مشکل زاینده‌رود حل نخواهد شد بلکه دستگاه‌ها و مسئولان استان باید با اجماع و هم افزایی و هماهنگ با هم عمل کنند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به همکاری دولت و وزارت نیرو با نمایندگان و مسئولان استان اصفهان در حل مشکلات اصفهان به ویژه بحران زاینده‌رود امیدوارید یا خیر، خاطرنشان کرد: در دولت قبل فضای حاکم به این شکل بود که آقایان ادعا می‌کردند که راه حل مشکلات را می‌دانند و برنامه دارند و غیره ولی در عمل هیچ کاری انجام نمی‌شد اما در این دوره نوع برخورد دولت با نمایندگان بسیار دلگرم کننده بوده و از راه‌حل‌ها و پیشنهاد‌های نمایندگان استقبال می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال، این‌ها نیز در مرحله آغاز ارتباط است و چیزی که می‌تواند واقعا امیدوار کننده باشد این است که این پیشنهادات در بدنه وزارتخانه تصمیم‌سازی کند و تبدیل به سیاست شود و مشکلی از مشکلات مردم بکاهد و در آن موقع است که می‌توان امیدوار بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.