اصفهان شرق

محلات جنت‌آباد تهران را معرفی کنید

کدخبر: 212746
1400/08/03 در ساعت 14:44

محلهٔ جنت آباد در شمال غربی تهران و منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، انتهای شرقی جنت آباد به بزرگراه اشرفی اصفهانی، چهارراه دیواری و پونک و از جهت غرب، به منطقه شهران و از سمت جنوب به خیابان آیت الله کاشانی و شمال این منطقه نیز به حصارک می‌رسد. از جمله شاهراه‌ها و خیابان‌های مهم جنت آباد، بزرگراه آبشناسان و بزرگراه همت است که از محدوده جنت آباد می‌گذرد. محلهٔ جنت آباد از جمله محله‌های معروف تهران است که متقاضیان خرید و اجاره خانه در آن بسیار و در قسمت‌هایی از محله تراکم جمعیت زیادی دیده می‌شود؛ اما با این وجود آب و هوای خوبی دارد و آلودگی هوا در آن ملموس نیست. اگر قصد خرید یا اجاره خانه در محلهٔ جنت آباد را دارید می‌توانید به سایت‌های آنلاینی چون دیوار، کیلید و شابش مراجعه کرده و با پیشنهادهای شگفت‌انگیز رو به رو شوید.

 

مهم‌ترین خیابان‌های جنت‌آباد

جنت‌آباد خیابان‌های معروف و مشهوری دارد. از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان خیابان بیست، خیابان بیست و پنج، خیابان چهارباغ و لاله را نام برد. در حال حاضر محلهٔ جنت آباد به سه قسمت؛ جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم شده و آپارتمان‌های نوساز و مدرن دور تا دور آن را گرفته‌اند.

جنت آباد شمالی تهران

خیابان جنت آباد شمالی از سمت شمال به بلوار سیمون، از سمت جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان، از شرق به بزرگراه شهید ستاری و خیابان میلاد و از سمت غرب به بزرگراه شهید باکری متنهی می‌شود. خیابان ایرانشهر، خیابان، خیابان گلستان غربی، خیابان گلستان شرقی، و خیابان انصارالمهدی از جمله مهم‌ترین خیابان‌های جنت آباد شمالی هستند. جنت آباد شمالی نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی از آب و هوای بهتری برخوردار است. همچنین جنت آباد شمالی از نظر تراکم جمعیت خلوت‌تر است.

جنت آباد مرکزی تهران

جنت آباد مرکزی از سمت شمال به بزرگراه شهید آبشناسان، از سمت جنوب به بزرگراه شهید همت، از سمت غرب به بزرگراه شهید باکری و از سمت شرق به بزرگراه شهید ستاری محدود می‌شود. از جمله مهم‌ترین خیابان‌ها و بلوارهای جنت آباد مرکزی می‌توان به خیابان شاهین شمالی، خیابان مخبری، خیابان شانزده متری اول و خیابان شانزده متری دوم اشاره کرد.

جنت آباد جنوبی تهران

جنت آباد جنوبی در جهت جنوبی محلهٔ جنت آباد قرار گرفته است. جنت آباد جنوبی، از سمت شمال به بزرگراه همت، از سمت جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از سمت غرب به بزرگراه شهید باکری و از سمت شرق به بزرگراه شهید ستاری متصل می‌شود. از مهم‌ترین خیابان‌ها و بلوارهای جنت آباد جنوبی خیابان شاهین جنوبی، بلوار لاله و میدان چهارباغ است.

بهترین منطقه جنت آباد

جنت آباد جنوبی در مقایسه با جنت اباد شمالی و مرکزی طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا دسترسی و امکانات جنت آباد جنوبی بهتر است و همچنین جنت آباد جنوبی خیابان‌های منظم‌تری دارد. البته جنت آباد جنوبی فضای سبز چندانی نداشته؛ اما بهترین مراکز خرید در این محدوده واقع شده‌اند.  جنت آباد شمالی نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی از آب و هوای بهتری برخوردار است. همچنین جنت آباد شمالی از نظر تراکم جمعیت خلوت‌تر است. به طور کلی بهترین منطقه جنت آباد حد فاصل بین میدان چهارباغ تا بلوار آیت الله کاشانی است. علاوه بر آن شهرک بنفشه، شهرک یاس و شهرک والفجر از جمله مناطق خوب محلهٔ جنت آباد به شمار می‌آیند.

امکانات محلهٔ جنت آباد

محله جنت آباد از نظر امکانات رفاهی چون (مراکز خرید، مراکز درمانی، مراکز علمی و مساجد) در سطح مطلوبی قرار دارد. از جمله مهم‌ترین مراکز خرید جنت آباد، می‌توان مرکز خرید سمرقند، مرکز خرید گلستان، مرکز خرید بوستان، پاساژ طوبی، بازار گل و گیاه غرب تهران، بازار میوه و تره بار بزرگ جنت آباد، پاساژ ۸۸، مجتمع تجاری سرای مهستان، مرکز تجاری ایران زمین و مرکز خرید علی را نام برد.

از جمله مهم‌ترین مراکز درمانی جنت آباد: مرکز درمانی توانبخشی نظام مافی، بیمارستان امید، بیمارستان عرفان نیایش، کلینیک کودکان ارمغان سلامت، درمانگاه شبانه‌روزی جنت آباد، درمانگاه شبانه روزی ایلیاد، کلینیک غدد جنت آباد، کلینیک ایران پارس، هستند.

مسجد نظان مافی، مسجد حضرت رسول (ع)، مسجد امام حسین (ع)، مسجد ثارالله (ع)، مسجد صادق آل محمد (ع) و حسینیه قمر بنی هاشم (ع)، جزء مساجد مطرح جنت آباد است.

از جمله مراکز آموزشی معروف جنت آباد می‌توان به مدارس علی اکبر بادامچی، مدرسه سلام همت، مدرسه طلوع سبز، مدرسه شاملو، مدرسه ۲۲ بهمن، مرکز زبان شکوه، مرکز زبان گات، کتابخانه شهدای حصارک، کانون پرورش فکری، سرای محله جنت آباد، مجتمع فرهنگی و هنری آدینه و دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه آزاد، اشاره کرد.

مجموعه ورزشی صالحین، باشگاه کودکان کاکرون استخرهای آسیا و آسیای نوین، باشگاه ورزشی کیهان و ورزشگاه شهید درفشی فر (پرسپولیس) و… مراکز ورزشی مشهور محله جنت آباد هستند

 

دسترسی

محله جنت آباد با وجود داشتن بزرگراه‌های همت، بزرگراه باکری و بزرگراه ستاری، از نظر دسترسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که به دلیل قرارگیری جنت آباد در شمال غربی، دسترسی به نقاط جنوبی و شرقی تهران کمی زمان بر است. مترو محلهٔ جنت آباد در دست احداث بوده و در حال حاضر مترو وجود ندارد؛ اما تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فراوانی در این محله قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه توقفگاه سامانه ۵ شرکت واحد تهران در جنت آباد است.