سرویس: اجتماعی 11:22 - پنجشنبه 29 مهر 1400

معاون هواشناسی استان اصفهان خبر داد؛

آغاز بارش‌های پاییزی در اصفهان از نیمه دوم آبان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع بارش‌های پاییزی در نیمه دوم و سوم آبان‌ماه، گفت: بارندگی‌های ماه پیش رو کمتر از میانگین طبیعی خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، نوید حاجی بابایی اظهار داشت: شرایط خشکسالی و تنش آبی کماکان در آبان ماه ادامه خواهد یافت و بارش‌ها کمتر از میانگین طبیعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش‌های آبان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرمال رخ خواهد داد، اضافه کرد: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به حالت طبیعی در غرب اصفهان و سرچشمه‌های آبی زاینده رود است و البته وقوع بارش‌های آبان به طور عمده در دهه دوم و سوم این ماه انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار شرایط خشکسالی در ماه پیش‌رو، تاکید کرد: مدیریت مصرف آب در همه بخش‌های از جمله کشاورزی، صنعت و شرب برای گذر از شرایط بحران و تنش آبی ضروری است.

سرمازدگی در شرق اصفهان

حاجی بابایی با بیان اینکه میانگین دما در ماه آبان نرمال (طبیعی) خواهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود این، کمینه‌های دما به کمتر از نرمال کاهش خواهد یافت که این شرایط در برخی مناطق ویژه نیمه شرقی استان بیشتر است و هوا خنک‌تر خواهد بود و بی شک سرمازدگی در این مناطق خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هوا به ویژه در ساعات صبح و شب تا پایان آبان ماه خنک‌تر خواهد بود، به کشاورزان و دامداران توصیه کرد: سوخت مورد نیاز تأمین و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی و مرغداری‌ها انجام شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان درباره وضعیت آلودگی هوای اصفهان نیز ابراز داشت: با توجه به برودت و خنکی هوا به ویژه در ساعات اولیه روز شرایط غبارآلودگی و افزایش آلاینده‌های جوی در آبان وجود دارد اما اکنون وضعیت کیفی هوا و شدت آلودگی مشخص نیست.

حاجی بابایی با بیان اینکه شرایط برای افزایش غلظت آینده‌های جوی در آبان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هواشناسی دو تا سه روز قبل از وقوع شرایط وارونگی و افزایش آلودگی درباره آن اطلاع رسانی و هشدار صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع:خبرنگار مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.