سرویس: اجتماعی 08:05 - چهارشنبه 28 مهر 1400

در خرید و نگهداری کفش 3 اشتباه مرگ بار را نکنید

خرید کفش عمده یا یک خرید جزئی، می تواند تجربه دلنشینی باشد. اما زمانی که بدانیم باید چیکار کنیم .

به گزارش اصفهان شرق،

در خرید و نگهداری کفش 3 اشتباه مرگ بار را نکنید

خلاصه محتوا:

خرید کفش عمده یا یک خرید جزئی، می تواند تجربه دلنشینی باشد. اما زمانی که بدانیم باید چیکار کنیم . برای داشتن یک خرید موفق و برخورداری از طول عمر بالای کفش، رعایت چند نکته پیش پا افتاده اما مهم، بسیار ضروری است. در این مطلب قرار است این نکات را با یکدیگر مرور کنیم.

بر اساس چه معیار هایی خرید کنیم؟

بیشتر مردم پاافزار های خود را به صورت جزئی و جعبه ای می خرند در حالی که مغازه داران، نیاز به خرید کفش عمده آنلاین دارند. در هر دو حالت، باید نکات مهمی را در نظر داشت تا بتوانید یک خرید موفق را تجربه کنید. در خرید جزئی، حتما باید کفش مناسب با سایز پایتان را انتخاب کنید.

خرید پاپوش تنگ به نیت جا باز کردن، یک اشتباه رایج است. همچنین در پایان روز به خرید بروید تا بدن شما در حالت نرمال و آرام قرار داشته باشد. هیچوقت کیفیت را فدای زیبایی یا قیمت نکنید و توجه داشته باشید که هر کفشی، برای موقعیت و کاربرد خاصی طراحی شده است.

از نماد های اعتبار فروشنده مطمئن شوید

اگر قصد خرید کفش عمده اینترنتی را دارید، قبل از هرگونه ثبت سفارش نسبت به میزان اعتبار و امنیت محل خرید، اطمینان کسب کنید. شاید ضرر کلاهبرداری یا انتخاب اشتباه در خرید جزئی قابل جبران باشد اما قطعا در خرید عمده، پای میلیون ها تومان پول وسط است که به همین راحتی ها رفع و رجوع نمی شود. دقت کنید که عمده فروش شما نماد های کسب و کار اینترنتی و درگاه های امن پرداخت را دریافت کرده باشد.

کفش هایتان را تمیز کنید

نکاتی درباره خرید کتانی

اگر قرار باشد یک محصول همیشگی و چهار فصل را خریداری کنید، احتمالاً به سراغ کتانی خواهید رفت. نکته مهم در خرید این نوع کفش، آن است که به تفاوت کتانی و کفش اسپرت دقت کافی داشته باشید.

گرچه خیلی ها این دو پاپوش را یکی می دانند اما نمی توان از کتانی ها انتظار یک کفش ورزشی حرفه ای را داشت. کتانی برای فعالیت های روزمره و ورزش های سبک مانند پیاده روی ساخته شده است. همچنین کتانی باید به میزان استانداردی دارای لژ باشند. این مسئله مانع ورود فشار به مفاصل شما می شود.

 

تمیز کردن کفش ها

هرچقدر کفش شما با کیفیت و بادوام باشد، باز هم لازم است که از آن به خوبی نگهداری کنید. یکی از راه های مهم برای افزایش طول عمر پاپوش، تمیز کردن هفتگی آن است. اگر سنگ ریزه و مواد چسبناکی به زیر کفش چسبیده است، حتماً آن را جدا کنید.

رویه کفش باید عاری از هرگونه گرد و خاک و کثیفی باشد. این مسئله هم باعث پاکیزگی و زیبایی پاافزار می شود و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. باید دقت کنید که کفش های خود را نه در یک محل مرطوب قرار دهید و نه در مقابل تابش مستقیم آفتاب. زیرا هر دو این مسائل، به بافت پاپوش آسیب می رساند.

یک جفت کفش چرمی

چند نکته درباره خرید کفش چرم

چرم، جزء مرغوب‌ ترین و بهترین مواد برای ساخت و طراحی کفش به شمار می آید. از اینرو، خیلی ها به خرید پاافزارهای چرمی علاقه نشان می دهند‌. اما استفاده از کفش چرم نیازمند پیش دانسته هایی است. هنگام خرید این نوع کفش حتما باید کاربرد آن را در نظر داشته باشید.

پاافزار های چرمی غالباً به صورت کفش رسمی، مجلسی و بوت تولید می شوند. استفاده در شرایط دیگر، ممکن است سلامت چرم را به خطر بیندازد. چرم گرچه در برابر آب مقاوم است اما رطوبت مداوم در کنار نور مستقیم خورشید، دو دشمن این پاافزار محسوب میشوند. مراقبت از این کفش نیز تا حدودی ویژه و خاص است. برای تمیز کردن چرم بهتر است از واکس های مخصوص استفاده شود تا به پوست پاپوش آسیبی نرسد.

تشخیص چرم اصل و مصنوعی

در هنگام خرید کفش چرمی حتما به نوع چرم دقت کنید. برای برخی از افراد خیلی مهم است که پاپوشی از جنس چرم طبیعی را خریداری کنند. تفاوت چرم اصلی با چرم مصنوعی در آن است که چرم طبیعی بوی پوست حیوانات را می دهد و نرمی قابل توجه ای دارد.

ولی چرم مصنوعی نه تنها بوی پلاستیک میدهد، بلکه نرمی آن در مقایسه با چرم اصل کمتر است. نقش و خطوط مندرج در چرم طبیعی حالتی (نامنظم) دارد در حالی که این نقش و خطوط در چرم مصنوعی، منظم و به نوعی طراحی ماشینی است.

یک جفت کفش طبی

اگر درد مفاصل دارید، کفش طبی را امتحان کنید

کفش های طبی ممکن است در هر شکل و مدلی طراحی شوند. این پاافزار ها با هدف اصلاح و بهبودی ساختار بدن به تولید می رسند. طراحی پاپوش های طبی زیر نظر کارشناس ارتوپدی فنی صورت می گیرد.

اگر از کمردرد و مشکلات عضلانی و مفصلی رنج می برید، بدون شک نمی توانید هر نوع کفشی را به پا کنید. پاپوش مناسب شما باید مطابق اصول طبی و پزشکی طراحی شده باشد.

از صندل ها غافل نشوید

در فصل تابستان هیچ چیز به اندازه صندل نمی تواند راحتی و آرامش را به پاهایتان هدیه کند. صندل در حقیقت یک نوع دمپایی است که به دلیل ظاهر شیک خود، میتواند جایگزین مناسبی برای کفش های کتانی در فصل تابستان باشد.

در هنگام خرید صندل، حتما به بست ها و نوار های آن دقت کنید. از آنجا که صندل ها اساساً بدون جوراب پوشیده می شوند و مستقیماً با پوست پای شما تماس دارند، باید خیلی راحت و نرم باشند. صندل های سفت که اتفاقاً دوخت نامناسبی هم دارند، ممکن است پاهای شما را دچار تاول کند.

 

برچسب: عمده فروش، کتانی، چرم، صندل، طبی نکات نگهداری کفش ، صنعت کفش، نکات روزانه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.