سرویس: اخبار شهرستان 13:55 - سه شنبه 27 مهر 1400

لزوم پیشرفت در سایه اعتقادات اسلامی؛

نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان جرقویه/ نقدی که بر حُسنش می چربد

جشنواره روستایی عشایری شهرستان جرقویه با هدف معرفی دستاوردهای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق؛ چند صباحی می گذرد که خبری خوش برای مردم شرق اصفهان در رسانه ها منعکس شد؛ اضافه شدن چهار شهرستان به شرق اصفهان؛ به نوعی نشاط جمعی را در مردمی ایجاد کرد که مدت های مدیدی در انتظار نام شهرستان بر بخش های خود بودند.

شهرستان کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه از چهار شهرستان ایجاد شده در شرق اصفهان هستند که از بخش به شهرستان ارتقاء یافته و به زودی نیز، فرمانداران جدیدی همزمان با دولت آیت الله رییسی؛ معرفی خواهند شد تا بتوانند در امتداد کار و فعالیت سابق به ارائه خدمات جدید بپردازند.

یکی از خدماتی که طی این هفته از سوی مسئولان به مردم ارائه شد؛ نمایشگاه دستاورد های روستایی و عشایری شهرستان جرقویه در امامزاده شاه عبدالمظفر (ع) روستای سیان بود که توجه مردم این خطه را به خود جلب کرد؛ مردمی که گاها از دیگر نقاط شرق اصفهان برای بازدید همت گماردند ولی رضایت چندانی از نحوه برگزاری نمایشگاه نداشتند.

در کنار اندک حُسن های این جشنواره، نقدهای بسیاری به آن وارد است که قطعا این نقد نه از دید خبرنگار رسانه بلکه با توجه به تماس های حاصله به رسانه؛ به نگارش درآمده است.

خبرنگار ما در روز جمعه 23 مهرماه 1400 همزمان با اخرین روزهای برپایی این نمایشگاه در روستای سیان حضور یافت، گفتنی است زمان حضور، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام بود و انتظار می رفت که چهره نمایشگاه متمایل به عزاداری پدر بزرگوار امام زمان(عج) باشد ولیکن چیزی غیر از این، در نمایشگاه می گذشت که چندان شایسته محیط روستایی نبود. محیطی که دو ماه محرم و صفر با پرچم های سیاه عزای سالار شهیدان مزین شده بود؛ امروز در سالروز شهادت امام یازدهم، به آواز و ساز می گذشت و بس!

آنچه از نام نمایشگاه برآورد میشد، دستاوردهای شهرستانی وسیع به نام جرقویه بود ولی به راستی غرفه های این نمایشگاه، نتوانست چشم انداز زیبا و جذابی از این شهرستان را به تصویر کشد و بهتر بود تا مسئولان ابتدا زیربنا را آماده و پس از آن اقدام به ایجاد نمایشگاه با این عنوان می کردند زیرا در سراسر غرفه ها؛ حدود یک دهم از ظرفیت شهرستان جرقویه مشهود بود و این در صورتی است که فقط موزه تاریخی شهر محمدآباد؛ مملو از خاطرات یک شهر از این شهرستان را به خوبی به تصویر می کشید.

یکی از نکات قابل ذکر در نمایشگاه، کم رنگ بودن حجاب کامل در بین شرکت کنندگان غرفه ها بود که به مراتب در منطقه ای که اعتقاد و عمل به ارزش های اسلامی عمیقا ریشه دوانده است، کمی نگران کننده به نظر می رسید.

در این رابطه گفتگوهایی چند با مسئولان گرفته شده که در اخبار بعدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.