سرویس: اجتماعی 09:32 - یکشنبه 25 مهر 1400

آغاز تزریق واکسن کرونای پاستور در اصفهان/ برای واسکن آنفلوآنزا به داروخانه ها مراجعه کنید

۳۰ هزار دوز واکسن کرونای پاستور سهمیه اصفهان، در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار دُز محموله واکسن پاستووک به اصفهان رسیده و این واکسن حدود ۸۰ درصد برای بدن، ایمنی بخش است. اولویت استفاده واکسن پاستور برای افراد ۱۲ تا ۱۸ است و افراد می‌توانند برای تزریق واکسن پاستوکووک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان افزود: از لحاظ اثربخشی واکسن‌ها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند چون با تکنولوژی متفاوتی ساخته شده‌اند اما در حال حاضر پیشنهاد ما به دانش آموزان واکسن پاستووک است.

وی بیان کرد: آمادگی تزریق روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان فراهم است و تاکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان اصفهان یک نوبت و یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر هم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فدایی ابراز داشت: روزانه ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا اقدام می کنند،  تاکنون ۶۶ درصد جمعیت بیش از ۱۲ سال در استان اصفهان یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و به ۳۰ درصد جامعه دو دوز واکسن تزریق شده است. شهرستان های نطنز، بوئین میاندشت، اردستان با تزریق بیش از ۸۰ درصد بیشترین میزان دریافت واکسن کرونا را داشته اند و ۱۳ هزار و ۶۰۰ مادر باردار هم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی در رابطه با واکسن آنفلوانزا تصریح کرد: واکسن های آنفلوانزا در داروخانه های استان اصفهان توزیع شده است و توصیه می شود افراد با بیماری های زمینه ای و خاص این واکسن را دریافت کنند. مقداری از این واکسن هم بین کادر درمان توزیع شده است.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به روند کند واکسیناسیون کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: از جمعیت نیم میلیون نفری دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ ساله در استان اصفهان نیز ۵۱ درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. واکسیناسیون سیار توسط سه دستگاه اتوبوس در دروازه تهران و دولت انجام می شود و تمام افراد جامعه می توانند از این امکان استفاده کنند. روزانه ۲۰۰ نفر می توانند از طریق واکسیناسیون سیار واکسن کرونا دریافت کنند.

وی درخصوص تامین واکسن برکت ادامه داد: واکسن برکت برای دریافت کنندگان دوز دوم تامین شده است و به علت کمبود واکسن برکت، برای دوز اول این واکسن تزریق نمی شود.   وضعیت کرونا در اصفهان به صورت سکون است و هنوز شواهدی از پیک ششم کرونا در اصفهان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.