سرویس: دین و اندیشه 11:32 - یکشنبه 25 مهر 1400

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی:

کمال انسان در گرو داشتن امکانات نیست

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کمال انسان در رعایت حدود و تقوای الهی است، گفت: عدم وابستگی دنیایی و بریدن از تعلقات مادی ویژگی مهم آیت‌الله اشرفی اصفهانی بود.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در مراسم یادواره  ۳۲۵ شهید محله خوزان خمینی‌شهر اظهار کرد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی با محرومیت‌های ظاهری در زندگی عمر پربرکتی را  در دفاع از امام و انقلاب رقم زدند و در نهایت شهادت نصیب ایشان شد .

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت:روحیه قوی ، ایمان سرشار، خلوص و زهد در زندگی،تعبد، تقید به دستورات دینی، تواضع در مقابل امام راحل، ترویج انقلاب اسلامی، حضور در جبهه‌های جنگ از ویژگی‌های مهم آیت‌الله اشرفی اصفهانی به‌عنوان  یک شخصیت بی‌نظیر بود .

وی بابیان اینکه زندگی ایشان برای همه ما درس عبرتی است، گفت: تجلیل از چنین شخصیتی برای اعلام هویت خود ماست .

مهدوی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله اشرفی افتخاری برای خمینی‌شهر محسوب می‌شوند، تصریح کرد: آیت‌الله اشرفی با وجود سن زیاد آرزوی شهادت را داشتند، مردم استان اصفهان و ملت ایران به وجود چنین  شخصیتی افتخار می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره  اینکه آیت‌الله اشرفی ده سال از عمر خود را در شهر کرمانشاه گذراندند، گفت: مردان بزرگ الهی محدود به یک سرزمین  خاص نیستند، امام راحل در پیام ارتحال ایشان فرمودند: چه سعادتمند است کسی که عمری  را در راه اسلام و تبلیغ دین گذراند و پایان عمر خود را با شهادت در راه خدا به اتمام رساند .

وی گفت: شهید آیت‌الله اشرفی در زمان تحصیل با کمترین امکانات و تجهیزات رفاهی حدود سی سال به تحصیل مشغول بودند و نکته مهم در این زمینه این است که امکانات به انسان کمال نمی‌دهد.

مهدوی عنوان کرد: کمال و رشد انسان در رعایت حدود و تقوای الهی است، این عدم وابستگی دنیایی و بریدن از تعلقات مادی ویژگی مهم آیت‌الله اشرفی اصفهانی بود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.