سرویس: سیاسی 10:49 - شنبه 24 مهر 1400

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

توضیحات عضو هیات رئیسه مجلس درباره محرمانگی اموال مسؤولان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:مصوبه‌ای تحت عنوان محرمانه بودن یا نبودن فهرست اموال مسؤولان در صحن علنی مجلس تصویب نشده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگویی در خصوص موارد مطرح شده در زمینه طرح محرمانه شدن اموال مسؤولان اظهار داشت: موضوعات مطرح شده اشتباه است و یا عده‌ای قصد دارند از روی عمد برای مجلس هزینه درست کنند؛ چنین مصوبه‌ای در صحن علنی مجلس تصویب نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اصل موضوع این است که اصلاح قانونی در کمیسیون قضایی و حقوقی صورت گرفته و آن قانون برای بهتر اجرا شدن طرح شناسایی و رصد اموال مسؤولان اعم از منقول و غیرمنقول، ریالی، دلاری و… پیش بینی شده است و در این راستا ثبت اموال در سامانه‌ای صورت می‌گیرد و برای راستی‌آزمایی به چند سامانه دیگر هم مرتبط می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه‌ها شامل ثبت اسناد و املاک،‌ بانک‌ها و مؤسسات اعتباری-مالی، وزارت اطلاعات، راهور نیروی انتظامی، سامانه بورس و دیگر سامانه‌‌های مورد نیاز می‌باشد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: برای اینکه سامانه مذکور با دیگر سامانه‌ها مرتبط می‌شود گفته شده که توجه داشته باشند اطلاعات شخصی مردم با حفظ مسائل فنی و محرمانگی اطلاعات، رد و بدل شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در انتها خبر داد: مصوبه‌ای تحت عنوان محرمانه بودن یا نبودن فهرست اموال مسؤولان در صحن علنی مجلس تصویب نشده است.

انتهای پیام/ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.