سرویس: اجتماعی 09:09 - پنجشنبه 22 مهر 1400

بیمار کرونایی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کند؟

چندروز حیاتی را که پزشکان می‌توانند از آن به بهترین نحو برای مهار ویروس کرونا در بدن استفاده کنند، بیماران به خوردن داروهای خانگی بسنده می‌کنند که همین موضوع ممکن است برای درمان دیر باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ کاوه کاظمیان، داروساز و فعال در حوزه درمان سرطان، با اشاره تاثیرات استرس بر روی سلامتی،گفت: استرس نقش به سزایی در کاهش سطح ایمنی بدن دارد که می‌تواند خطر ابتلا به کرونا یا حتی سرطان را افزایش  دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌ها مثل کرونا و سرطان پیامدهای روحی و ناراحتی‌های روانی را برای انسان به همراه دارد، تصریح کرد: وقتی به بیماری دچار می‌شویم علاوه بر درمان دارویی، برای درمان وضعیت روحی خودمان از مراجعه به روانپزشک نترسیم.

این داروساز بیان داشت:در دوران کرونا که استرس زیادی کشیده‌ایم و نگران ابتلای خودمان و اطرافیانمان به این ویروس بوده‌ایم یا با دیدن زجر بیماران اطرافمان ناراحت شده‌ایم؛ لازم است با روانپزشک صحبت کنیم تا کمی به سلامت روحمان کمک کرده باشیم.

کاظمیان افزود: چند سالی هست در بحث سرطان فرضیه‌ای برای درمان سلول‌های سرطانی مطرح شده که این سلول‌ها را توسط سیستم ایمنی خود بدن درمان کنند که با همین رویکرد واکسن کووک ۱ ساخته شده است.

وی گفت:این واکسن قرار است علاوه بر پروتئین‌های خود ویروس کرونا، به وسیله سیستم ایمنی فرد، بر همه جهش‌ها و انواع کرونا تاثیر گذاشته و آنها را بی اثر کند. مطالعات بالینی کووک1 در فاز اول و دوم انجام شده است.

این داروسازبیان کرد:سرطان در اصل یک بیماری ژنتیکی تعریف می‌شود و عوامل محیطی هم در آن نقش به سزایی دارد؛بنابراین می‌توان این بیماری را متاثر از مجموعه عوامل دانست.وقتی تکثیرهای بی رویه سلولی داشته باشیم باعث ایجاد غده‌هایی در بدن می‌شود که به سرطان می‌انجامد.

کاظمیان یادآور شد: اختلالی داریم که سیستم های تامین کننده، DNA را برای این تکثیرها فراهم می‌کند، وقتی در این تامین مشکل ایجاد می شود سلولها سرطانی می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت تحت درمان قرار گرفتن در دوران طلایی بیماری،اظهار داشت: دیر مراجعه کردن بیماران به پزشک و مراکز درمانی مشکل مهم در درمان کرونا است. اگر بیمار زود مراجعه کند درمان بیماری اش راحت تر است؛

این داروساز خاطرنشان کرد: عموما چندروز حیاتی را که پزشکان می‌توانند از آن به بهترین نحو برای مهار ویروس یا بیماری در بدن استفاده کنند، بیماران به خوردن داروهای خانگی و جوشانده بسنده می‌کنند و به همین دلیل وقتی ویروس به همه ارگان‌های بدن سرایت کرد به پزشک مراجعه می‌کنند که همین ممکن است برای درمان دیر شده باشد.

کاظمیان ادامه داد: برای مقابله با استرسی که ممکن است ابتلا به کرونا برای افراد به همراه داشته باشد باید بدانیم که این ویروس بیماری لاعلاجی نیست و درمان دارد، اطلاعاتی که در تلویزیون منتشر می‌شود هم نشان دهنده این است که بسیاری از افراد پس از ابتلا به این ویروس درمان شده‌اند پس نباید نگران باشیم.

انتهای پیام/

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.