سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:14 - یکشنبه 25 خرداد 1393

استاندار اصفهان عنوان کرد

برخورد قضایی با مخلان همایش‌های سیاسی در اصفهان

استاندار اصفهان از شناسایی و تشکیل پرونده قضایی برای مخلان در سه همایش سیاسی اخیر اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طی دو هفته اخیر سه همایش سیاسی در اصفهان برگزار شده که هر سه همایش حاشیه‌ساز بوده‌اند.

وی اظهار کرد: اولین مورد همایش دلاوران دلواپس بود که برگزار کنندگان آن تا یک روز پیش از برگزاری همایش برای دریافت مجوز اقدام نکردند در حالی که براساس قانون باید حداقل 10 روز قبل از برگزاری هرگونه همایش، تجمع و یا راهپیمایی مشخصات و مختصات کامل آن به فرمانداری‌ها ارائه و جهت دریافت مجوز لازم فرم‌های مربوطه تکمیل گردد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بعضاً شنیده شد که برگزار کنندگان این همایش عنوان کرده‌اند استانداری تا نیم ساعت پیش از این همایش برای برگزاری آن مجوز صادر نکرده است در حالیکه اصلاً کسی برای دریافت مجوز اقدام نکرده بود و وقتی وضعیت را اینگونه دیدیم و قصدمان هم همکاری بود، خودمان سراغ برگزار کنندگان همایش رفتیم و پس از آن اقدامات قانونی صورت پذیرفت.

زرگرپور ادامه داد: مورد دوم نیز مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله طاهری بود که متأسفانه برخی از افراد که هیچکدام از آنها اصفهانی نبودند اقدام به شعارهای ساختارشکنانه کردند که به‌رغم پیش‌بینی‌های ما و تذکرهایی که به مسئولان برگزاری این همایش ارائه شده بود تعداد چهار نفر دستگیر و اکنون نیز تحت قرار قضایی هستند.

وی بیان کرد: جلسه سوم نیز همایش انتظار و امید در عصر روز نیمه شعبان به مناسبت سالگرد پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود که هرچند ما از همه انتظار رعایت قانون را داریم ولی عده‌ای با حضور در این جلسه باعث اخلال در برگزاری آن شدند که ما آنها را کاملاً می‌شناسیم و حامیان آنها را نیز شناسایی کرده‌ایم.

زرگرپور خاطرنشان کرد: افرادیکه در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله طاهری شعار ساختارشکانانه دادند و مخلان همایش انتظار و امید به دادگاه معرفی می‌شوند چرا که براساس سفارشات حضرت امام خمینی(قدس‌سره شریف) و مقام معظم رهبری برای مسئولان استان اولویت، اجرای قانون است نه جناح‌بندی و تفکرات سیاسی.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر اینکه پس از صدور مجوز برگزاری همایش، تجمع و یا راهپیمایی، آنچه که بیش از همه اهمیت دارد، ایجاد نظم و انضباط در حین برگزاری جلسه است، افزود: در حین برگزاری جلسه، امنیت آن بر عهده برگزارکنندگان است ولی امنیت بیرون جلسه بر عهده نیروی انتظامی و ما نیز از نیروی انتظامی خواسته بودیم در بیرون از سالن استان فرشچیان با هرگونه ساختارشکنی بدون اغماض برخورد کند که خدا را شکر اتفاق خاصی بیرون از سالن نیفتاد.

وی افزود: چنانچه برگزار کنندگان جلسه نیز مرتکب تخلف شوند و یا نظر خاصی داشته باشند، مسئول برخورد با آنها براساس قانون ، فرمانداری و حاضران در آن نشست حق مداخله و اخلال در نظرم را ندارند.

*خودم وارد شدم چون به پاکی جوانان اعتقاد دارم

زرگرپور با بیان اینکه در هیچ کجا رسم نیست استاندار رأساً وارد این نوع از حواشی شوند، گفت: آن روز بنده شخصاً رفتم تا از نزدیک با آنهایی که قصد اخلال در نظم همایش را داشتند صحبت کنم چون اعتقاد قلبی من این است که این افراد از طینت و نیت پاکی برخوردار هستند ولی به سبب هواداری از طیف یا گروه خاصی اقداماتی انجام می‌دهند که خلاف قانون است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در برخی اخبار، نقل شده بود که استاندار اصفهان با دیدن این حواشی جلسه را ترک کرد در حالی که این چنین نبود و بنده تا پایان سخنرانی سخنران اصلی جلسه نشسته و وقتی آرامش در جلسه حاکم شد، همراه با سخنران اصلی و برخی از برگزار کنندگان جلسه، جلسه را ترک کردم چرا که در هیچ کجا رسم نیست استاندار تا آخر جلسه بنشیند و مابقی کارهای استان روی زمین بماند.

وی افزود: هرگروه و هر طیف سیاسی در چهارچوب قانون حق دارد تجمع، همایش، نشست و راهپیمایی برقرار کند و مسئولان استان نیز مکلف هستند براساس قانون با این افراد همکاری کنند و کسی اجازه اخلال در نظم را ندارد.

زرگرپور ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست سیاسی در جامعه افزایش می‌یابد و لازمه این نشاط، برگزاری چنین جلسات و سخنرانی‌ها است. لذا ما از همه طیف‌های سیاسی دعوت می‌کنیم که نسبت به هم‌افزایی بیشتر اقدام کنند و چنانچه حرفی برای گفتن دارند از طریق رسانه، سایت و یا همایش‌های مشابهی که برگزار می‌کنند، اقدام کنند.

* در میان‌مدت می‌شود نگاه‌های افراطی را معتدل کرد

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر اینکه به هیچ عنوان این حرکات را نشانه بلوغ سیاسی نمی‌دانیم، گفت: با یک برنامه میان‌مدت می‌توان از نگاه‌های افراطی‌گری در طیف‌ها و نگرش‌های مختلف سیاسی به یک اعتدال برسیم.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسه با جریانات سیاسی جهت ایجاد هم افزایی بین مسئولان طیوف مختلف سیاسی، شناسایی لایه‌های مختلف این جریانات و وارد مذاکره شدن با موثرین آنها و همچنین برخورد با مقصران و هوادارانی که در نظم و برگزاری جامعه اخلال کرده و تخلف می‌کنند به عنوان سه محور مهم پیشگیری از افراطی‌گری در برنامه‌های مسئولان استان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر روز جمعه گذشته تعدادی از جوانان اصفهان با حضور در همایش انتظار و امید به منظور اعتراض به برخی از سیاستهای دولت برای دقایقی مخل برگزاری این همایش شدند که با وساطت استاندار اصفهان، جلسه در فضایی آرام ادامه یافت و در پایان جلسه نیز این افراد با مسئولان برگزاری این همایش در فضایی دوستانه بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.