سرویس: اجتماعی 10:15 - یکشنبه 18 مهر 1400

ورود قاطع دادستان اصفهان برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با توجه به شرایط خاص پیش رو در نیمه دوم سال و برای پیشگیری از خسارات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از تشدید آلودگی هوا، با قاطعیت ورود پیدا کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در نیمه اول امسال به‌دلیل کاهش محسوس نزولات جوی و رطوبت سطحی خاک با فعال شدن کانون‌های استانی و فرا استانی تولید گرد و غبار، تعداد روزهای ناسالم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به میزان ۴۵ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به‌دلیل کاهش فعالیت سامانه‌های جوی در پاییز امسال، شرایط دشوارتری به لحاظ تشدید و انباشت آلایندهای هوا مورد انتظار است، گفت: بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن برنامه ریزی جهت مهار بخشی از آلایندهای ناشی منابع ثابت، با تشکیل کارگروه ویژه ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان، برنامه‌های عملیاتی مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا را در واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان به طور جدی مورد پیگیری قرار داد.

حشمتی ادامه داد: به موازات آن با همکاری و صدور دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، کارشناسان اداره‌کل‌ حفاظت‌ محیط زیست استان مجاز خواهند بود در شرایط خاص آلودگی هوا در سه ماه پیش رو در صورت مشاهده، تشخیص و احراز انتشار آلودگی هوا از هر واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در سطح استان با همراهی مأموران فرماندهی انتظامی استان در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت بخش آلاینده واحد اقدام کنند.

حشمتی افزود: همچنین در ادامه این دستور دادستانی تصریح شده که در مواردی که مأموران محیط زیست نیاز به حضور ماموران نیروهای انتظامی نمی بینند رأساً می توانند اقدام به پلمب و تعطیلی محل به عمل آورده و وسایل مورد نیاز و فاسد شدنی را از محل خارج نموده و تحویل متصرف کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: در این دستور، نمایندگی مجوز ورود به محل در تمام طول ساعات شبانه روز با رعایت موازین شرعی، قانونی و رفع موانع و استفاده از قفل ساز در صورت نیاز جهت اقدام قانونی به کارشناسان محیط زیست در سه ماه تفویض شده است.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.