سرویس: اجتماعی 08:24 - یکشنبه 18 مهر 1400

فرونشست در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تکذیب شد/ کج شدن ‌برج مراقبت ‌صحت ندارد

فرونشست باندهای پروازی، کج شدن سازه برج مراقبت پرواز و ناایمن بودن منازل سازمانی و تخلیه آنها در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان صحت ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تاثیر مخرب پدیده فرونشست در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار داشت: در سنوات اخیر موضوع فرونشست در بخش هایی از اراضی دشت اصفهان-برخوار به علت کاهش سطح آبخوان آن، به صورت جدی مطرح شده که با توجه به موقعیت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حاشیه دشت مذکور اقداماتی انجام داده است.

امجدی افزود:  اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان به منظور بررسی موضوع و ابعاد تاثیر احتمالی آن در فرودگاه اصفهان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ضمن انعقاد قرارداد با مهندسان مشاور ذیصلاح، موضوع را با انجام اقدامات کنترلی از جمله نصب دستگاه شتاب نگار، استقرار مرحله‌ای دستگاه‌های GPS دو کاناله، حفر دومین چاه پیزومتری، اجرای گمانه‌های مطالعاتی ژئوتکنیکی، اسکن سطوح پروازی با دستگاه GPR ، نقشه‌برداری هوایی و … مستمراً رصد می‌کند.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حاکی از عدم تاثیر پدیده فرونشست بر باندهای پروازی و سایر زیرساخت‌های فرودگاه اصفهان است،گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در اراضی و سازه‌های فرودگاهی، ترک‌هایی مربوط به نشست ناحیه‌ای دیده نشده و صرفاً ترک‌هایی مرتبط با آبشویی خاک گچ‌دار در اراضی فرودگاه مشهود بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی که می‌تواند منجر به گسترش ترک‌ها شود، طبق نظر مشاور به زودی آغاز خواهد شد و موضوعاتی نظیر فرونشست باندهای پروازی، کج شدن سازه برج مراقبت پرواز و یا غیر ایمن بودن منازل سازمانی و تخلیه آنها در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان وجود نداشته است.

امجدی تصریح کرد: در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با ایمنی کامل و بدون هیچ دغدغه‌ای به عنوان دروازه اصلی ورودی به استان در حال خدمت‌رسانی به مسافران و همچنین گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان، تغذیه سفره آبخوان دشت اصفهان برخوار می‌تواند باعث کاهش اثرات مخرب فرونشست در منطقه شده و زیرساخت‌های زیربنایی استان از جمله فرودگاه اصفهان را همچنان استوار نگه دارد.

انتهای پیام/

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.