سرویس: اجتماعی ۱۰:۰۰ - یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

راهکارهای رهایی از افسردگی پاییزی

علت نام‌گذاری افسردگی پاییزی، این بوده که معمولاً با تغییر فصل و در فصل پاییز است.

به گزارش اصفهان شرق؛ معمولاً افسردگی پاییزی، بدون دلیل مشخص رخ می‌دهد. علت نام‌گذاری این افسردگی، این بوده که معمولاً با تغییر فصل و در فصل پاییز است. علائم این افسردگی، به‌صورت خلق و خوی بد، کاهش میل به انجام فعالیت و وظایف روزانه، تمایل به انزوای اجتماعی، نارضایتی از ظاهر و بدن و تمایل به گریه کردن، ظهور می‌کند.

نکات بسیاری برای گذراندن دوره افسردگی فصلی وجود دارند که این‌جا ۱۰ روش معرفی می‌شوند.

– همیشه سعی کنید به‌عنوان یک عادت در طول همه فصول، شکرگزاری کنید. شکرگزاری باعث می‌شود که احساس بهتری به داشته‌های خود پیدا کنید.

– شما باید نیازهای اولیه بدن خود از جمله ساعت خواب، تغذیه مناسب، میزان آب آشامیدنی و انجام فعالیت‌های روزانه را برآورده کنید.

– به دید و بازدید نزدیکان خود بروید و اوقاتی در کنار دوستان صمیمی خویش، سپری کنید.

– سعی کنید همیشه از خود بپرسید که برای رهایی از افسردگی و تنهایی، چه باید بکنید؟ آیا استراحت می‌خواهید یا ورزش؟

– سعی کنید فشار بر خود را کاهش دهید، به‌ویژه اگر جاه‌طلبی‌های بالا دارید. این موضوع، باعث کاهش بار ذهنی شما می‌شود.

– باید با اطرافیان خود درباره تأثیر تغییر فصل در خلق و خوی خود صحبت کنید. با این کار می‌توانید احساس آرامش را از اطرافیان خود دریافت کنید.

– یکی از دلایل این نوع افسردگی، از بین رفتن رنگ‌های شاد در محیط طبیعی است. بنابراین، سعی کنید که محیط زندگی خود را پر از رنگ‌های شاد و روشن کنید.

– تنفس، یک فرایند طبیعی و بدون وقفه است، اما تمرکز بر تنفس به شیوه درست در هنگام استرس، در بازگشت همه‌چیز به حالت عادی تأثیر به‌سزا دارد.

– اختلال هیجانی، یک اختلال روانی است که پزشکان، آن را می‌شناسند و از اواخر پاییز و اوایل زمستان آغاز می‌شود، پزشک می‌تواند داروهای خاصی برای درمان آن‌ تجویز کند؛ بنابراین می‌توانید برای درخواست کمک، به پزشک مراجعه کنید.

– مطمئن باشید، ناراحتی و افسردگی که در حال گذراندن آن هستید، مرحله‌ای است که تنها چند روز طول می‌کشد تا دوباره سلامت روانی خود را بازیابید.

انتهای پیام/

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.