سرویس: غیر تولیدی 08:00 - یکشنبه 18 مهر 1400

آیت‌الله مظاهری حادثه تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با ارسال پیامی حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان سیدآباد در قندوز افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با ارسال پیامی حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان سیدآباد در قندوز افغانستان را محکوم کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: فاجعه دردناک تروریستی در مسجد جامع شیعیان سیدآباد در قندوز افغانستان که روز گذشته و به هنگام برپایی نماز جمعه رخ داد و طی آن صد‌ها انسان بی‌دفاع در خاک و خون کشیده شدند، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. ملت مظلوم افغانستان به ویژه شیعیان ستم‌دیدۀ این کشور قریب نیم قرن است که در محاصره ظلم آشکاری که محصول همدستی گروه‌های افراطی و تکفیری خصوصاً فرقه ضد انسانی داعش و اسلاف آنان با بیگانگان مستکبر و ستمکار است، گرفتار مصائب و ابتلائات اسفناک شده‌اند.

در این پیام اضافه شده است: بی‌شک تنها راه نجات این ملت مظلوم و مقاوم، شکل‌گیری یک دولت فراگیر با مشارکت واقعی همۀ اقوام و مذاهب و مبتنی بر خواست و رأی حقیقی مردم برای دستیابی به استقلال و امنیّت و به دور از هرگونه تبعیض و تعصّب و فرقه‌گرایی است.

آیت‌الله مظاهری در این پیام تصریح کرده است: مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید در قبال این جنایات بزرگ ضد بشری ساکت بمانند، بلکه باید برای پایان دادن به این‌گونه فجایع ضد انسانی چاره‌اندیشی کنند.

در پایان این پیام خاطرنشان شده است: از خداوند، نجات مردم ستمدیده افغانستان و شیعیان بی‌پناه آن کشور را از شر اشرار و بیگانگان مسالت کرده و برای شهدای این فاجعه، علو درجات و برای داغ دیدگان و مصیبت‌زدگان، صبر و تسلا و اجر و رهایی خواستارم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.