سرویس: اجتماعی 08:17 - سه شنبه 20 مهر 1400

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای برخوار عنوان کرد؛

ارائه آموزش های نوین مهارتی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری در اولویت فنی و حرفه ای برخوار

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برخوار گفت: در سه ماهه دوم سال جاری، برگزاری آموزش های نوین مهارتی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با ادارات و نهادهای شهرستان به عنوان یکی از اولویت های مرکز فنی و حرفه ای شهرستان انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا ملک پور در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گفت: در سه ماهه دوم سال (تیر، مرداد و شهریور) مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار اقدامات متفاوتی انجام داده است که میتوان به برگزاری دوره های آموزشی و انعقاد تفاهم نامه ها اشاره کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار در تشریح اقدامات این مرکز در سه ماهه دوم سال جاری اظهار کرد: در راستای تعاملات و همکاری های آموزشی با سایر ادارات شهرستان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان برخوار با حضور در مرکز از کارگاه های آموزشی بازدید کرد. همچنین در این بازدید تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

وی افزود: به منظور بر طرف نمودن موانع اشتغال در روستاها، جلسه ای را در بخشداری حبیب آباد با حضور دهیاران شهرستان برگزار کردیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آموزش منجر به اشتغال شدن روستائیان شهرستان است، عنوان کرد: با پیاده سازی سیستم آموزش دوگانه، اشتغال افراد جویای کار تضمین خواهد شد.

وی گفت: در سه ماهه گذشته و همزمان با هفته ملی مهارت، یک آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در شهر خورزوق افتتاح شد که در آن رشته های فناوری اطلاعات، امورمالی و بازرگانی آموزش داده می شوند.

علیرضا ملک پور تصریح کرد: یکی دیگر از تفاهم نامه هایی که طی ۳ ماهه دوم سال جاری منعقد شده، با اداره جهاد کشاورزی بخش حبیب آباد با هدف آینده پژوهی در حوزه مشاغل مورد نیاز صنایع و سایر واحد های تولیدی و خدماتی و شناسایی و تامین نیازهای مهارتی شاغلین و مدیران مشاغل بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در ادامه با بیان اینکه دیدار های متعددی با ائمه جمعه شهرستان صورت گرفته، اظهار کرد: طی دیدارهای جداگانه ای که با ائمه جمعه دستگرد و کمشچه طی ۳ ماهه دوم سال جاری انجام شده، بر لزوم همه گیری آموزش های فنی و حرفه ای و نیز کارگشابودن آموزشات تاکید شد.

وی عنوان کرد: در راستای توانمند سازی و مهارت آموزی نیروهای جوان شهرستان، جلسه ای را با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار کردیم که در آن مشکلات اشتغال جوانان بررسی شد.

ملک پور با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان برخوار از آموزش های نوین مهارتی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: این آموزش ها در رشته های کشاورزی، صنایع دستی، نانوایی و خیاطی انجام شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در ادامه افزود: در راستای توانمند سازی بانوان و بررسی پتاسیل های مهارتی شهر شاپورآباد، جلسه ای با حضور بانوان این شهر برگزار کردیم که هدف از آن برگزاری کلاس های آموزشی مهارتی ویژه اشتغال بانوان و بالا بردن کیفیت تولیدات مشاغل خانگی مانند صنایع دستی بود.

وی با بیان اینکه در سه ماهه گذشته دیدار های مختلفی را با مسئولین شهرستان داشته ایم، گفت: در دیداری که با نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز، آقای حاجی اقدامات انجام شده تا کنون را تحسین کردند و خواستار گسترش آموزش های نوین مهارتی فنی و حرفه ای در سطح شهرستان شدند.

علیرضا ملک پور در پایان اظهار کرد: طی سه ماهه دوم سال جاری به بیش از ۹۰ نفر از اعضای اتحادیه صنایع چوب و فلز شهرستان برخوار آموزش های نوین مهارتی داده شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.