سرویس: سیاسی 19:39 - یکشنبه 11 مهر 1400

استاندار جدید اصفهان معرفی شد+سوابق

در جلسه هیئت دولت، سید رضا مرتضوی به‌عنوان استاندار جدید اصفهان رأی اعتماد گرفت.

به گزارش اصفهان شرق؛ در جلسه امروز هیئت دولت، «سید رضا مرتضوی» به عنوان استاندار جدید اصفهان رأی اعتماد گرفت.‌

آیت‌الله رئیسی پس از رای اعتماد دولت به استانداران جدید برخورداری از روحیه انقلابی و کارآمدی را از شاخصه‌های اصلی انتخاب مدیران و استانداران دانست و تأکید کرد: امروز همه وظیفه داریم با حرکت جهادی و انقلابی و با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات مردم گام برداریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: از استانداران انتظار داریم مهم‌ترین مسایل و مشکلات مردم استان را شناسایی کنند و همه ظرفیت‌ها را برای برطرف ساختن مشکلات به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: استانداران باید مشکلات اصلی استان را شناسایی کنند و براساس برنامه و اولویت و با حرکت انقلابی و جهادی و با میدان دادن به جوانان و جوانگرایی در مسیر برطرف ساختن مشکلات حرکت کنند.

استاندار جدید اصفهان متولد سال 1356، دانش آموخته دکتری مهندسی مواد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است.

مرتضوی به عنوان جوان‌ترین گزینه در بین افراد مطرح شده برای استانداری اصفهان، دارای سوابق علمی و فعالیت اجرایی واجتماعی، در سال 1385بعنوان قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان منصوب و پس از درخشش در این سمت، در سن 33 سالگی به سمت فرماندار شهرستان شهرضا منصوب شد.

وی که به عنوان یکی از فرمانداران نمونه‌کشور در دولت نهم شناخته می شود، از سوابق‌ متعدد دیگری در عرصه‌های مدیریتی، صنعتی و اجرایی همچون ریاست مرکز توسعه خوشه های صنعتی استان اصفهان، مسئول منطقه 4 قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور، عضویت در هیات مدیره فولاد کاوه، عضویت در هیات مدیره بنیاد کرامت رضوی و مسئولیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان نیز برخوردار است.

سید‌رضا مرتضوی با تکیه بر تجربیات متعدد در دیگر حوزه های استان همچون مشاور صنعتی و اقتصادی استاندار، عضویت در شورای برنامه ریزی استان، عضویت در ستاد صنایع و معادن استان، عضویت در‌کارگروه اشتغال استان، عضویت در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان، عضویت در کارگروه صنعت و معدن استان و عضویت در کارگروه ستاد سرمایه گذاری استان، از مدیران آشنا به مسائل و دارای شناخت مطلوب از مشکلات و معضلات دربخش های مختلف استان اصفهان است.

مرتضوی که در سال های اخیر و در دولت گذشته، با فعالیت در حوزه مسائل اجتماعی و مشورت دهی به بخش‌های مدیریتی فعالیت داشت، با پشتوانه فعالیت اجرایی مؤثر در حوزه محرومیت زدایی در مناطق محروم، خدمت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور و با تکیه بر سوابق علمی و دانشگاهی، ازجمله گزینه های برخوردار از تجربه، اِشراف و برنامه نسبت به استان اصفهان شناخته می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.