سرویس: اجتماعی 23:32 - چهارشنبه 31 شهریور 1400

خبری برای مادر و کودک؛

چرا یادگیری آشپزی برای کودکان ضروریست؟

در اینکه کودک بتواند عمل خرد کردن و تقسیم کردن مواد اولیه غذا را انجام دهد و یا اینکه مایعات را به درون ظرف های مختلف منتقل کند به او این فرصت را می دهد تا دقت و توجه خود را افزایش دهد.

به گزارش اصفهان شرق،

چرا یادگیری آشپزی برای کودکان ضروریست؟

پدر و مادرها همواره بر لزوم تلاش بر سلامتی و افزایش توانمندی و مستقل شدن فرزندانشان تاکید می کنند و همیشه به خود و دیگران یادآوری می کنند که فرزند آنها بسیار باهوش است و توانایی  هایی زیادی در انجام کارها دارد. اما همین والدین (غالبا البته و نه همه ) فرصت تجربه کردن را از کودک می گیرند. این در صورتی است که برخی از تجربه ها هزینه زیادی ندارند اما در عوض فرصت یادگیری های فراوانی را به کودکانمان می دهد. یکی از این فرصت ها یادگیری آشپزی است. در ضمن آشپزی در محیط خانواده موجب محکم شدن پیوندها میان اعضای خانواده می شود. و اگر به اعضای کوچکتر خانواده این اجازه داده شود به آنها احساس ارزشمند بودن میدهد.

فواید یادگیری آشپزی برای کودکان و نوجوانان

دقت و توجه کودک افزایش می یابد

در اینکه کودک بتواند عمل خرد کردن و تقسیم کردن مواد اولیه غذا را انجام دهد و یا اینکه مایعات را به درون ظرف های مختلف منتقل کند به او این فرصت را می دهد تا دقت و توجه خود را افزایش دهد.

یادگیری دروس مثل ریاضی و علوم

وقتی که کودک از روی یک دستورپخت مقدار مواد لازم برای را میخواند، در درجه اول مهارت دروس خواندنی او افزایش می دهد. سپس زمانی که با واحد مطرح در آشپزی آشنا می شود مفاهیمی مانند کسر در ریاضی برای او ملموس می شود و دیگری مشکلی در درک مطلب ندارد و یا مثلا زمانی که خمیری را ورز می دهد با مفهوم مساحت ها بصورت عملی دست و پنجه نرم می کند.

شما می توانید به راحتی با در اختیار قرار دادن یک دستور پخت کامل که به زبان ساده نوشته شده است در کنار کودک دلبتدتان علاوه بر آموزش آشپزی او را برای مهرات های بزرگتر زندگی آماده کنید. برای اینکار پیشنهاد می شود سری به سایت اموزش اشپزی پارسی دی بزنید. پارسی دی مرجع آموزش آشپزی آنلاین است که سالها  تجربه آموزش آشپزی و تهیه دستورپخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی را دارد و سعی دارد رسپی غذاها به زبانی ساده و قابل درک بیان شود و همچنین تمام نکات لازم و ترفندهای تهیه درست غذا را در آموزش خود بگنجاند . دستورپخت های تهیه شده در سایت پارسی دی به گونه ای تهیه شده است که اگر فردی تجربه کمی در آشپزی دارد نیز به راحتی بتواند روند انجام آشپزی خود را مدیریت کند و تمام مراحل را به صورت گام به گام از اولین قدم که تهیه مواد اولیه لازم تا مرحله آخر تزیین به پایان برسند.

رسپی غذاهای پارسی دی مانند یک استاد همراه عمل می کند و متقاضی یادگیری آشپزی را در تمام مراحل کار همراهی می کند.

مزیت استفاده از دستورپخت های سایت آموزش آشپزی پارسی برای آموزش آشپزی به کودکان در این است که پارسی دی خواستگاه غذاها در ابتدای آموزش بررسی می کند و این موضوع اموزش مهارت دیگری برای کود شما محسوب می شود که با جغرافیا مختلف داخل و خارج کشور اشنا می شود و با سبک و سلیقه ها مردمان مناطق مختلف آشنا می کند.

از دیگر مزایای یادگیری آموزش آشپزی برای کودکان:

  1. اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد.
  2. زمانی که کودک در روند تهیه غذا مشارکت داشته باشد میل او برای خوردن غذای سالم بیشتر می شود
  3. کودک با مفهوم ارزش غذایی اشنا می شود. در سایت آموزش آشپزی پارسی میزان کالری مصرفی هر غذا یادداشت شده تا مخاطبان سایت از میزان کالری غذای مورد نظر خود اطلاع داشته باشند تا در صورت داشتن رژیمی خاص و یا سایر محدودیت ها بتوانند راه حلی برای محدودیت خود بیابند. در این صورت کودک شما از میزان ارزش غذایی، غذای مورد علاقه خود مطلع می شود و تمایل او برای مصرف مواد غذایی سالمتر و مقوی تر افزایش می یابد.
  4. کودک با آشپزی کردن در محیط خانواده تعاملا و کار گروهیی را به خوبی فرا می گیرد و آماده حضور در کارهای گروهی در اجتماع می شود.

بررسی سایت توسط سلام دنیا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.