سرویس: رپورتاژ آگهی 09:59 - چهارشنبه 24 شهریور 1400

زیباترین طراحی ها و ساخت کابینت در اصفهان با گروه مشاهیر

یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه ها، کابینت ها هستند. چون علاوه بر اینکه می توانند وسایل مورد استفاده در آشپزخانه را نظم بدهند و از دسترس دور نگه دارند و به خلوتی محیط کمک کنند، در چشم نوازی و زیبایی بصری آشپزخانه هم به طور حتم موثر خواهند بود.

طراحی کابینت و اجرای آن،  به حرفه ای تخصصی در همه شهرهای کشور تبدیل شده است. به طوری که برای اجرای طراحی های مختلف، گروه های سازنده، از برنامه های مخصوص کامپیوتری در این زمینه هم کمک می گیرند. گروهها و دفاتر دکوراسیون مختلفی در این زمینه در اصفهان مشغول به کارند. یکی از نام آشناترین آنها گروه مشاهیر به عنوان طراح و سازنده کابینت اصفهان است.

شما اگر هرگونه سوالی راجع به ساخت کابینت در اصفهان و همچنین کارگاه کابینت اصفهان دارید می توانید به این گروه مراجعه داشته باشید.

 

انواع کابینت

کابینت ها می توانند براساس متریال و یا نوع طراحی تقسیم بندی شوند.

قسمت اعظم قیمت نهایی که برای ساخت کابینت در نظر گرفته می شود، به همین نوع مواد سازنده کابینت بازمی گردد و محاسبه قیمت کابینت به همین عامل بستگی دارد.

 

کابینت ها از دو بخش تشکیل شده اند:

1) بدنه اصلی

2) درب کابینت

 

بدنه اصلی یا یونیت اصلی یک کابینت، همان چهارچوب اصلی یک کابینت است که معمولا از ورق های ام دی اف در ساخت آنها استفاده می شود. (فضای داخلی یک کابینت)

درب کابینت هم در واقع هر آن چیزی است که از بیرون می توانیم ببینیم. (فضای خارجی یک کابینت)

 

انواع کابینت ها براساس نوع متریال سازنده

1) کابینت ملامینه

2) کابینت تمام ام دی اف

3) کابینت هایگلاس

4) کابینت ممبران

5) کابینت انزو

6) کابینت روکش چوب

7) کابینت تمام چوب

شما در گروه طراحی دکوراسیون مشاهیر که ساخت کابینت در اصفهان را بر عهده دارند، می توانید انواع نمونه های اجرا شده هر یک از این موارد را مشاهده بفرمایید چون این گروه یکی از پیشتازین کابینت ساز در اصفهان می باشد.

ساخت کابینت همانطور که قبلا هم اشاره شد، کاملا حرفه ای است. چیزی که می توانید در کار این گروه به وضوح ببینید.

تفاوت متریال اولیه کابینت ها، مزایا و معایب

 

ملامینه:

کابینت هایی که ورق های آن روکش ملامینه دارند اما مغزی آنها از نئوپان است.(یعنی از خرده های درشت چوب، چسب و رزین ساخته شده اند). این ورق ها ارزانتر از انواع ام دی اف هستند چون تراکم و فشردگی کمتری دارند و به همین دلیل استحکامشان هم کمتر می شود. همچنین به رطوبت و نم هم حساسند.

 

ام دی اف:

کابینت های ام دی اف از نظر ظاهری کاملا شبیه به کابینت های ملامینه هستند اما به جای مغزی نئوپان از مغزی ام دی اف که تراکم و فشردگی بالایی دارد، ساخته شده اند. روکش کابینت های ام دی اف هم ملامینه اند.

نکته: برای استفاده در زیر سینک که رطوبت در آن وجود دارد، بهتر است حتما ورق فومیزه که ضد اب است استفاده شود.

 

هایگلاس:

کابینت هایی که چهارچوب و بدنه داخلی آنها از ام دی اف سفید بوده و درب و فضای خارجی آن، از ورقه هایی به نام هایگلاس می باشد. مغزی داخل آنها از ام دی اف است و روکش براق آنها هم از جنس پلکسی گلس است.

 

ظاهر براق و تنوع زیادی دارند. معمولا از ام دی اف زیبایی بیشتری داشته و البته قیمت کابینت هایگلاس بیشتر از موارد معمولی ام دی اف است . اما لکه پذیری و به جا ماندن اثرات انگشت و همینطور خط و خش پذیری از معایب آنهاست.

 

کابینت ممبران:

چهارچوب اصلی این نوع کابینت ها هم از ام دی اف سفید است. درب و بخش های خارجی آن هم از ورق های ام دی اف (مغزی ام دی اف) که بوسیله دستگاههای مخصوص ( (CNCبر روی آنها طراحی و نقش برجسته ایجاد می شود، درست شده است.

بعد از حکاکی دستگاه روی ورق های ام دی اف، آنها را تحت مکش قرار داده، روکش طرحداری(جنس پی وی سی که مانع از نفوذ رطوبت است) روی آنها کشیده شده و به زیبایی آن دو چندان اضافه خواهد شد.

قیمت کابینت ممبران به دلیل مراحل بیشتر کار بر روی ورق ها، بالاتر از بقیه موارد است.

انزو:

این کابینت از نظر طرح و ساخت، کاملا شبیه به کابینت ممبران است. البته طراحی و حکاکی های روی آن و تا حدودی متفاوت و دارای طرح های ساده تر می باشد.

کابینت  روکش چوب:

کابینت روکش چوب، یعنی کابینتی که فضای داخلی و بدنه آن از ام دی اف است و درب و قسمت های خارجی آن از ام دی اف خامی تشکیل شده که روی ان با چوب با ضخامت 2 میلیمتر پوشانده شده است.

 

کابینت تمام چوب :

اما در کابینت تمام چوب درب کابینت، تماما از چوب درست شده است.

معمولا روی آنها را رنگ می کنند و بعضی ها هم بنابرسلیقه مشتری برای نمود داشتن خط و خطوط طبیعی چوب، ازرنگ استفاده نمی کنند. قیمت کابینت چوب بسیار گرانتر از بقیه موارد گفته شده است.

برای مشاوره و طراحی کابینت های منزل خود و ساخت کابینت در اصفهان، می توانید به گروه دکوراسیون مشاهیر مراجعه داشته باشید و از مشاوره رایگان آن ها استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.