سرویس: رپورتاژ آگهی 10:21 - جمعه 09 مهر 1400

معرفی دو نهال پرسود خشکبار در مناطق گرمسیر کشور

کشاورزی و باغداری یکی از پر طرفدار ترین مشاغل در ایران عزیز می باشد. متاسفانه به علت تغییر آب و هوای کشور، اغلب مناطق با کم آبی و گرمسیری مواجه شده اند که از همین روی، پرورش نهال هایی که مقاومت مناسبی در این آب و هوا از خود نشان دهند بسیار مهم می باشد.ما […]

کشاورزی و باغداری یکی از پر طرفدار ترین مشاغل در ایران عزیز می باشد. متاسفانه به علت تغییر آب و هوای کشور، اغلب مناطق با کم آبی و گرمسیری مواجه شده اند که از همین روی، پرورش نهال هایی که مقاومت مناسبی در این آب و هوا از خود نشان دهند بسیار مهم می باشد.ما در این مقاله به معرفی کامل دو نهال مثمر ثمر که نهال بادام و دیگری نهال انگور می باشد می پردازیم، لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

چرا نهال بادام مناسب مناطق گرمسیر می باشد:

درخت بادام، درختی بسیار مقاوم ابتدا در برابر بیماری و آفات می باشد، ثانیا بسیار مقاومت مناسبی در برابر گرما و خشکسالی دارد. از نهال بادام می توانید به عنوان نهالی بسیار پر سود یاد نمایید. زیرا در بازار آجیل کشور قیمت تمام شده ی مناسبی دارد و مناسب امر صادرات هم می باشد. در وصف سود دهی درخت بادام همین یک جمله بس که با خرید نهال بادام می توانید سلطان بازار آجیل کشور شوید.

انتخاب رقمی مناسب جهت احداث باغ بادام:

نهال بادام گونه های متفاوتی دارد که آشنایی با هر رقم آن می تواند شما را در انتخاب رقمی مناسب یاری نمایید. چالشی که در امر پرورش باغ بادام اغلب باغداران با آن مواجه می شوند، بحث خرید نهال بادام مناسب منطقه ی جغرافیایشان می باشد زیرا در اغلب مناطق گرمسیر با آنکه تابستان های گرمی دارد، اما در بهار اغلب دچار سرمای ناگهانی می شود که این امر موجب هدر رفت شکوفه و گل های درختان بادام می شود که در نهایت باردهی یک سال درخت از بین خواهد رفت.

حال در این میان انتخاب نهال بادامی که دیرگل باشد بسیار حائز اهمیت می باشد، ما در ادامه چندی از نهال های بادام بسیار محبوب که اغلب دیرگل می باشند را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

  • نهال بادام دیرگل آذر: یکی از پربار ترین و محبوب ترین گونه های بادام می باشد که از ارقام دیرگل بازار بادام می باشد. درخت بالغ این نژاد بیش از 30 کیلوگرم باردهی خواهد داشت.
  • نهال بادام مامایی: از نژاد های محبوب نهال بادام می باشد که اغلب کشاورزان قدیمی ایرانی از این نژاد استقبال می کنند. این نژاد باردهی مناسبی دارد و از پنجمین سال به باردهی بسیار مناسبی می رسد.
  • نهال بادام تونو: این شما و این نهال بادامی استثنایی! حال شاید برای شما این سوال پیش آید چرا استتثنایی؟! باید خدمت شریفان عرض کنم زیرا این نهال از گونه های خودگرد افشان بادام می باشد، این به آن معنا می باشد که نیاز به کاشت رقم گردافشان در کنار این درخت بادام بر خلاف ارقام دیگر نمی باشد.

دومین نهال محبوب در مناطق گرمسیر، نهال انگور:

هر چه از خصوصیات نهال بادام گفتیم را در این بخش فراموش کنید، شما با خرید نهال انگور، مجوز ورود به بازار میوه و همچنین خشکبار و حتی آبمیوه سازی را گرفته اید! خرید نهال انگور یک طرف، سلطان بازار کشمش کشور شدن هم یک طرف دیگر ! انگور یکی از گونه های بسیار پرسود و پر طرفدار می باشد که با توجه به قیمت پایین آن، اکثریت جامعه توان خرید این میوه ی جذاب را دارا می باشند.

انگور مناسب تازه خوری می باشد و یا اگر به موقع اقدام به خشک نموندن آن نمایید، می توانید در بازار خشکبار فعالیت مناسبی را داشته باشید.

انتخاب مناسب نهال انگور:

نهال انگور هم مانند تمامی ارقام نهال میوه در بازار، به سه دسته تقسیم می شوند.

  1. نهال سردسیری
  2. نهال گرمسیری
  3. نهال مناسب مناطق معتدل

که ما در این مطلب قصد داریم 3 رقم از نهال های محبوب انگور در بازار ایران را معرفی نماییم.

نهال انگور سیاه سردشت: از گونه نهال های مناسب در مناطق گرمسیر رشد بسیار مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. از دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می نمایید و قیمت نهال انگور سردشت بین 20 تا 25 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نهال انگور مکیاج: یکی از خاص ترین ولاکچری ترین انگور های جهان می باشد که برای اولین بار توسط مجموعه ی آریا نهال وارد ایران شده است. رقمی بسیار پربار و مقاوم می باشد و از کمیاب ترین انگور های اروپا قلمداد می شود. قیمت این نهال بین 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان می باشد.

نهال انگور مویز بی دانه: از ارقام بسیار پرسود در بازار خشکبار کشور می باشد. این نژاد مناسب ترین رقم جهت خشک کردن می باشد و در دمای 30 تا 50 درجه می تواند باردهی بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد.از ارقام دیرگل انگور می باشد.

شما کدام خرید نهال را انتخاب خواهید کرد؟

با معرفی دو نهال میوه شما کدام انتخاب را خواهید داشت؟ اغلب ارقام بادام را می توان به صورت دیم آبیاری نمود اما در اغلب انگور ها جز ارقام محدودی، این قابلیت را دارا نمی باشند، اما از طرفی رقم های انگور فروش بیشتری را دارا می باشند و بازار چند بعدی بسیار زیادی را برای خود رقم می زند.

راهنمای خرید نهال از نهالستان معتبر:

خرید نهال بهتر است از نهالستان های معتبر صورت گیرد. نهالستان آریا نهال پیشرو در امر کشاورزی و احداث باغ می باشد. نهالستان آریا نهال از قدیمی ترین و بهترین نهالستان های مجوز دار از جهاد کشاورزی می باشد. توصیه می شود برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به سایت آریا سری بزنید و جهت تمایل خرید نهال خود را از طریق ارتباط های تلفنی ثبت نمایید.

منبع: https://ariyanahal.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.