سرویس: اقتصادی 13:02 - یکشنبه 07 شهریور 1400

نکته ای که در خرید باید بدانید؛

نقد و بررسی لیفان X60

خرید لوازم یدکی لیفان X60 کار دشواری نیست فقط تنها نکته ای که وجود دارد این است که از مراکز معتبر تهیه شود تا متحمل هزینه های اضافی نشویم.

به گزارش اصفهان شرق، تولید خودروهای چینی در حال حاضر با افزایش حجم فروش و گسترش مداوم محدوده مدل ها در نوسان کامل است. خودروی لیفان X60 به عنوان اولین خودروی شاسی بلند از کمپانی لیفان در شانگ های چین در نمایشگاه اتومبیل معرفی شد. شرکت خودروسازی چینی Lifan در سال 1992 تاسیس شد. این شرکت یک دهه است که سدان و هاچ بک تولید می کند و ظاهر خودروهای آن اغلب از اتومبیل های محبوب ژاپنی کپی می شود.

اگر برای اولین بار به لیفان X60 نگاه کنید، به راحتی می توانید همان ویژگی های کراس اوور معروف تویوتا RAV4 ژاپنی را مشاهده کنید. این خودرو را می توان مشابهی از تویوتا rav4 چینی بشمار آورد. این SUV یکی از محبوب ترین خودروهای ساخت چین در بازار روسیه است. اما همه می دانند که بازار خودرو امروز ثابت نیست و برای حفظ موقعیت خود، شرکت ها باید خودروهای خود را ارتقا دهند. در تیپ اتومات خودروی لیفان X60 هنگامی که در بازار ایران پا گذاشت یکی از اصلی ترین رقیب های mvm X33 قرار گرفت. این خودرو با داشتن ظاهری جذاب و زیبا توانست کم کم مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و در میان دیگر محصولات چینی منحصر به فرد باشد. همچنین یکی از مزایای دیگر که این ماشین را جذاب می کند سهولت در خرید لوازم یدکی لیفان در بازار داخلی است.

از ویژگی های این ماشین می توان به داشتن موتور چهار سیلندر خطی 1.8 لیتری اشاره کرد که طراحی آن توسط کمپانی ریکاردو انگلستان انجام شده است. این ماشین شاسی بلند با قدرت 131 اسب بخار و گشتاوری در حدود 168 نیوتن متر به پیش می راند. گیربکس 5 سرعته دستی نیز دارای عملکرد خوبی است. سرعت این خودرو در حدود 170 کیلومتر بر ساعت است.

طرحی لیفان 0X6

طراحی جلو خودروی لیفان X60 یک طراحی بسیار ساده است. چراغ جلوی این ماشین به حالت ذوزنقه ای است که در کنار جلو پنجره کرومی توانسته جلوه زیبایی به این خودرو دهد. یکی از مزایای این خودرو قابلیت تنظیم چراغ های جلو است که به راننده این امکان را می دهد در شب به راحتی نور چراغ را تنظیم کند. همچنین بهره گیری حالت on/off اتوماتیک چراغ های جلو خود یک مزیت است چرا که این سیستم به هنگام ورود ماشین به تونل بسیار کاربردی است. همان طور که اشاره کردیم چراغ های آن به شکل ذوزنقه ای است که از لامپ های ال ای دی در چراغ های راهنما و چراغ ترمز استفاده شده است و هنگام ترمز زدن ماشین به محض روشن شدن جلوه زیبا و خاصی را به این خودرو می دهد. طراحی عقب لیفان X60 نسبت به طراحی جلو زیباتر و دلنشین تر است.

ویژگی های لیفان X60

این خودرو یک شاسی بلند در کلاس شهری است که ظرفیت 5 سرنشین را دارد. چراغ های جلوی اتومبیل دارای تنظیمات اضافی هستند که به کمک آن‌ها دید راننده به طرز چشمگیری افزایش می یابد. داشتن آینه بزرگ به راننده این امکان را می دهد که دید خوبی از عقب خودرو داشته باشد. به طور کلی، نمای بیرونی خودرو را نمی توان نا امید کننده نامید، اما همچنین منحصر به فرد نیز محسوب نمی شود. این خودرو دارای ترمزهای دیسکی دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شدن در جلو ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل و توزیع الکتریکی نیروی ترمز ای بی دی در عقب است و از ایمنی مناسب خودروی لیفان X60 حکایت می کند. داشتن کولر و تهویه مطبوع، داشتن آینه های جانبی برقی، داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سانروف دو حالته برقی که شیشه چاپ سیلیک مانع تابش مستقیم نور خورشید می شود، شیشه های برقی، برف پاک برای شیشه عقب، سیستم هشدار دهنده در هنگام باز بودن درب ها، چراغ مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت و در اخر داشتن فرمان هیدرولیکی تلسکوپی که قابلیت تنظیم دارد. ابعاد لیفان X60 4325 (L) * 1790 (W) * 1690 (H) است، این خودرو یک SUV کلاسیک شهری است که از لاستیک GITI استفاده می کند. قسمت عقب خودرو لیفان X60 به دلیل داشتن نوری تقویت کننده که سیستم LED در آن نصب شده است، ظاهر خوبی دارد و یک ذوزنقه را تشکیل می دهد.

طراحی داخلی لیفان X60

فضای داخلی این SUV ارزان قیمت دارای یک خوابگاه راحت برای 5 نفر است که شامل راننده می شود. پنل نصب شده در جلو دارای دو سطح و یک کنسول مرکزی بزرگ است که تنظیمات موسیقی و دستگیره های تنظیم سیستم تهویه و گرمایش روی آن قرار دارد. وقتی وارد ماشین می شوید و به کابین این خودرو نگاه می کنید، می بینید که شباهت زیادی به خودروی تویوتا RAV4 دارد. استفاده از دکمه های بزرگ برای سیستم صوتی ماشین استفاده از آن‌ها را برای راننده بسیار آسان کرده است. نورپردازی به کار رفته در نمایشگر سی دی پلیر بسیار زیبا بوده که هنگام رانندگی در شب به راننده و سرنشینان آن حس خوبی را انتقال می دهد. با همه این مزایا فقدان اهرم ولوم هنگام استفاده از سیستم بسیار به چشم می خورد.

لوازم یدکی لیفان X60

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم خرید لوازم یدکی لیفان X60 کار دشواری نیست فقط تنها نکته ای که وجود دارد این است که از مراکز معتبر تهیه شود تا متحمل هزینه های اضافی نشویم.

تری اس از واردکنندگان لوازم یدکی لیفان و چانگان است که توانسته است علاوه بر حذف واسطه ها بر روی اجناس خود تضمین کیفیت نیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.