سرویس: تولیدی 15:27 - پنجشنبه 10 تیر 1400

در نشست خبری مطرح شد؛

افراد ۶۵ سال به بالا در اصفهان برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند/ واکسیناسیون کوبرکت در اصفهان آغاز شده است

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان، گفت: برای افراد ۶۵ سال به بالا از روز شنبه با توجه به سهمیه‌ای که به استان داده می‌شود، واکسیناسیون را در دستور کار قرار می‌دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، کمال حیدری ظهر امروز در نشست خبری آنلاین اظهار کرد: ۵.۵ میلیون واکسن کرونا به کشور وارد شده که از این میزان سهمیه‌ای که به استان اصفهان داده شده است تاکنون ۶ درصد از جمعیت استان دُز اول و ۲.۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند همچنین با وجود تحریم ها برای تامین واکسن تلاش زیادی شده است اما در برخی از شهرستان ها نیمی از سالمندان واکسن نزدند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: کرونای دلتا به مرزهای استان اصفهان نزدیک شده است و باید مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند. این ویروس فعالیت خود را از استان‌های جنوبی آغاز کرده و به سمت مرکز در حال حرکت است و تاکنون ۶۳ شهرستان از شمال تا جنوب کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار داده است.

وی بیان کرد: تاکنون سه میلیون دُز واکسن داخلی تحویل سازمان غذا و دارو داده شده است، این واکسن‌ها در حال کدگذاری ۲۰ رقمی هستند که به مرور به سیستم بهداشت و درمان وارد می‌شوند همچنین شش هزار دُز واکسن تولید داخلی به استان اصفهان تحویل شده است و از سه روز گذشته تاکنون واکسیناسیون کوبرکت در اصفهان آغاز شده و در یک مرکز انجام می‌شود.

حیدری عنوان کرد: چایخانه‌ها به عنوان مراکز بسیار خطرناک فعال شده، ما یک مرکز را سه بار پلمب کرده‌ایم اما هر بار پلمب را شکسته‌اند و ما درخواست‌هایی را از مراکز نظارتی و اجرایی برای پیگیری داشته‌ایم که مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ابراز داشت : اعتقاد داریم بهترین روش برای جلوگیری زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری است و میزان ماسک زدن در اصفهان به ۷۰ درصد رسیده و این آمار در گذشته ۹۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.