سرویس: اجتماعی 12:48 - دوشنبه 31 خرداد 1400

دادستان اصفهان:

در مورد حق و حقوق کشاورزان کوتاه نمی آییم

در تجمع کشاورزان افرادی بودند که اصلا کشاورز نبوده و با افرادی که از این تجمع سوء استفاده می کنند برخورد می شود؛ مطمئنا در مورد حق و حقوق کشاورزان کوتاه نمی آییم.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی اصفهانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات و تبریک هفته قوه قضاییه و دهه کرامت اظهار کرد: پرونده های مهمی که در دادسرا مرکز استان داریم 14 پرونده اخلال در نظام اقتصادی داریم که اکثراً در جریان رسیدگی و تکمیل تحقیقات بوده و در یکی دو مورد نیز با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: با توجه به مطالبات مردم  و حقوقی که مردم از باب عامه دارند، اقدامات اجرایی دادستانی بر اقدامات اجرایی آن غلبه پیدا کرده است.

*حمایت از تولید کننده در اولویت است

وی با اشاره به نامگذاری سال افزود: دستگاه قضایی نیز در جهت محقق شدن شعار سال حرکت می کند و آنجاهایی که به دستگاه قضایی مربوط می شود و آن جایی که نیاز به حمایت از تولید کننده بوده در اولویت است.

اصفهانی با بیان اینکه  در حوزه های مختلفی دادستانی ورود پیدا کرده است، گفت : از هفته قوه قضایه سال گذشته تا کنون یک هزار و 890 گزارش داشته ایم که در نظام پیگری قرار گرفته و 790 پرونده در قالب 30 موضوع حقوق عامه و شهروندی  تشکیل شده است.

علی اصفهانی ادامه داد: از جمله حوزه های میراث فرهنگی، ایمنی و زیر ساخت اماکن عمومی و دولتی، آلودگی هوا و ترافیک، زاینده رود و مشکلات کشاورزان و … در دستور کار دادستانی بوده است.

اصفهانی گفت: در خصوص این پرونده ها 750 مکاتبه طی این یکسال انجام شده و 840 جلسه در سطوح دادستانی و معاونت مربوط به حقوق عامه انجام و 283 مصوبه ابلاغ شده و 58 درصد حصول نتیجه شده و بقیه نیز پیگیری می شود.

*مسیرهای دوچرخه سواری ایجادشده توسط شهرداری غیرایمن است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در بخش دیگری از صحبت خود گفت: در مسیرهای که برای دوچرخه سواری شهرداری ایجاد کرده است، دادستانی ورود کرده و به شهرداری اعلام شده که این مسیرها کارشناسی و  استاندارد نیست و با توجه به وضعیتی که خیابان های ما داشته هزینه ها قطعاً بدون کارشناسی بوده و با این وضعیت غیر ایمن است.

وی افزود: اصل کار درست است اما اینکه بدون نظر کارشناسی و حتی بدون نظر پلیس راهور اجرا شده خلاف قانون بوده و ما پیگیری کرده و هشدار دادیم.

اصفهانی گفت: در حوزه بهداشت و درمان و در زمان کرونا یک هزار 210 گزارش دریافت شده که در این خصوص با 54 واحد صنفی، هفت تالار، 15 سالن ورزشی برخورد و 472 دستور قضایی برای برخورد تخلفات صادر شده که همه این ها در جهت حمایت از بهداشت و درمان بود.

*اجازه نمی دهیم ارازل و اوباش احساس امنیت در جامعه را از بین ببرند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان عنوان کرد: در خصوص برخورد با اراذل اوباش و جرائم خشن دادستانی با این افراد برخورد قاطع دارد و به آن ها اجازه نمی دهد که امنیت جامعه و حتی احساس امنیت در جامعه را از بین ببرند.

وی افزود:خبرنگاران دنبال این هستند که شفافیت در جهت اجرای عدالت و حق ایجاد شود و نه اینکه خدای نکرده اینکه ابروی افراد بردن اینکه رسیدگی شود و حکمی صادر شود.

علی اصفهانی با اشاره به برنامه های اصلاحی که برای زندانیان در نظر گرفته می شود، گفت: هدف قوه قضایی این است که تا آنجایی که می شود جمعیت کیفری را کاهش دهد که مجازات جایگزین حبس یکی از راه هایی است که جمعیت کیفری زندان ها را کاهش می دهد.

*دستور توقف ساخت هتل چهار باغ صادر شده است

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و صیانت و آثار تاریخی دعاوی که در این زمینه است پیگیری میکنیم؛ الزام به حریم ارتفاعی میراث فرهنگی ابلاغ شده که همه بدانند و رعایت کنند کی یکی از موارد هتل چهار باغ بود که دستور توقف دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان عنوان کرد: همه دستگاه های استان در احقاق حقوق کشاورزان قدم بر می دارند مقدمات اجرای مصوبات که مربوط به استان اصفهان است را اجرایی و آن هایی که مرکز و استان های دیگر است را در مرکز پیگیری می کنیم.

*در مورد حق و حقوق کشاورزان کوتاه نمی آییم

اصفهانی اظهار  کرد: در تجمع کشاورزان با کشاورزان برخورد نکرده اما افرادی بودند که اصلا کشاورز نبوده و با افرادی که از این تجمع سوء استفاده می کنند برخورد می شود و به طور کلی برخورد با کسی که حق دارد، نداریم؛ دو بار تا کنون به شورای امنیت کشور رفته و از حقوق آن ها دفاع کردم؛ مطمئنا در مورد حق و حقوق کشاورزان کوتاه نمی آییم.

دادستان اصفهان تاکید کرد: حوادث آبان ماه 1398 در اثر بی تدبیری در اعلام قیمت بنزین بود و حوادثی اتفاق افتاد که خواست هیچکس نبود که به این صورت عمل شود اما دستگاه های امنیتی، قضایی و انتظامی ناگزیر بودند با تخریب ساختمان های دولتی و خانه های مردم و بیت المال برخورد کنند.

وی افزود: مطمئنا این افراد معترضین واقعی نبودند فقط با کسانی برخورد شد که امنیت مردم را به خطر انداختند؛ با دستور مقام معظم رهبری کریمانه با این افراد برخورد شد و افراد دسته بندی شدند و حتی افرادی در حکم شهید دیده شدند و به افرادی دیه پرداخت شد و فقط با افراد معاند به صورت ویژه برخورد شد

اصفهانی افزود: پرونده قاچاق سوخت نیز مراحل نهایی را می گذراند و به زودی با کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود و دخالت رئیس دادگاه بخش نیز شایعه ای بیش نیست.

دادستان اصفهان تصریح کرد: پرونده که برای برخی از معاونین استاندار تشکیل شده مربوط به چند سال پیش و پروژه گل نرگس است و تخلفات مربوط به آن زمان است؛ پرونده آن چند ماه است تشکیل شده  و در آخرین تحقیقات برای یکی از متهمین قرار بازداشت موقت صادر و برخی از متهمین نیز با قرار وثیقه آزاد هستند؛  این افراد مربوط به معاونین راه و شهرسازی سابق هستند که دخالت در موضوع داشتند و پرونده هنوز تکمیل نشده است.

دادستان اصفهان افزود: در مورد فردی که با اسب وارد خیابان ها شده بود دستگیر و به زندان معرفی شد سوابق این فرد نشان می دهد اخلالات روانی داشته و در بیمارستان روانی پرونده دارد که باید پزشک قانونی نطر بدهد که در زمان این حرکات وضعیت روانی چگونه بوده است.

وی افزود: در مورد استاندارد سازی خیابان ها  و بحث دوچرخه سوارها در حال بررسی بوده و اگر احراز شود که بدون انجام کار کارشناسی تضییع حقوق بیت المال شده با هر فردی که در این خصوص اقدام کرده قطعا برورد خواهد شد.

انتهای پیام/

صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.