اصفهان شرق

شرق و مرکز اصفهان این هفته با گردوخاک درگیر است

کدخبر: 211844
1400/03/29 در ساعت 16:35

به گزارش اصفهان شرق؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق در سه روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید به ویژه در مناطق شمالی شرقی و تا حدی مرکزی همراه با گردوخاک محلی است.

او افزود: استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در روزهای پیش رو با گرد و خاک درگیر خواهند بود که مناطق شرقی اصفهان نیز از این معضل مستثنی نیست و با توجه به رطوبت بسیار کم اراضی، وزش باد ریزگردها را در هوا پراکنده می‌کند.

ابراهیم هنرمند خاطرنشان کرد: وزش بادهای شرقی به سمت مناطق مرکزی استان سبب کاهش کیفیت هوا به ویژه کلانشهر اصفهان می‌شود و کیفیت هوا در روزهای پیش رو برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به کاهش تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

مهر