سرویس: اجتماعی 16:35 - شنبه 29 خرداد 1400

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان:

شرق و مرکز اصفهان این هفته با گردوخاک درگیر است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به رطوبت بسیار کم اراضی شرق استان، وزش باد به نسبت شدید ریزگردها را تا مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان پراکنده می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق در سه روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید به ویژه در مناطق شمالی شرقی و تا حدی مرکزی همراه با گردوخاک محلی است.

او افزود: استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در روزهای پیش رو با گرد و خاک درگیر خواهند بود که مناطق شرقی اصفهان نیز از این معضل مستثنی نیست و با توجه به رطوبت بسیار کم اراضی، وزش باد ریزگردها را در هوا پراکنده می‌کند.

ابراهیم هنرمند خاطرنشان کرد: وزش بادهای شرقی به سمت مناطق مرکزی استان سبب کاهش کیفیت هوا به ویژه کلانشهر اصفهان می‌شود و کیفیت هوا در روزهای پیش رو برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به کاهش تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.