سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 18:41 - شنبه 24 خرداد 1393

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان

اصلاح کانال های منتهی به مزارع راهی مناسب جهت جلوگیری از پرت آب در مزارع است

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت: جهت جلوگیری از پرت شدن آب مزارع در پاییز بسترسازی و اصلاح کانال های فاز دوم آبرسان با دریافت اعتبار لازم اصلاح خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق: کمیته ی 5 نفره ی ساماندهی زاینده رود با حضور مدیر آب منطقه ای اصفهان، اعضای صنف کشاورزی، فرماندار اصفهان برگزار شد.

این جلسه به منظور بررسی مشکلات این حوزه در 4 محور ادامه یافت.

حسن محسنی اژه ای رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان با اشاره به محورهای این کمیته از باز شدن آب رودخانه در آبان ماه و ذخیره آب پشت سد اظهار داشت: پیش بینی میشود حداقل 420 میلیون متر مکعب آب تا زمان مقرر شده  جهت باز شدن رودخانه جهت ارضی کشاورزی اصفهان شرق در سد موجود می باشد که با ادامه بارش به 500 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی از صرفه جویی و نظارت از برداشت های بی رویه آب این حوزه خبر داد و گفت: به منظور حفظ بیشتر آب پشت دریاچه زاینده رود مقرر شد معاونت محافظت و بهره برداری نظارت بیشتری بر برداشت ها داشته باشد تا بتوان با صرفه جویی در صنعت و شرب داخل استان ذخیره ی آب پشت سد را افزایش داد.

محسنی اژه ای با توجه به سازماندهی رودخانه در شهرستان اصفهان به تاکید فرماندار اصفهان به این طرح اشاره و افزود: فرماندار اصفهان بر سرعت کار و نظم خاص خودش در سازماندهی رودخانه تاکید داشت و بنا شد سازمان آب و منطقه ای جهت آزاد سازی بستر و حریم رودخانه، کار کارشناسی و اعتبار لازم جهت این اقدام همکاری داشته باشد.

عضو صنف کشاورزی با تاکید بر رها سازی آب در پاییز به ارائه طرح کارشناسی جهاد جهت الگوی  کشت مناسب پرداخت و با توجه به زمان رها شدن آب در رودخانه تصریح نمود: با توجه به رها شدن آب از اول تا 15 آبان ماه امسال مقرر شد جهاد کشاورزی استان با همکاری سازمان آب و منطقه ای طرح های کارشناسی جهت الگوی کشت صحیح با نظر سنجی نظام صنفی را به صورت هماهنگ و مناسب در زمان لازم به کار گیرد.

محسنی با اشاره به محور چهارم این کمیته مبنی بر بستر سازی مناسب با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از پرت شدن آب مزارع در پاییز بسترسازی و اصلاح کانال های فاز دوم آبرسان با دریافت اعتبار لازم اصلاح خواهد شد.
وی در پایان حسبات مربوطه را به صورت مستمر جهت حل مشکلات کشاورزان طی مهر ماه عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.