سرویس: سیاسی 17:39 - پنجشنبه 27 خرداد 1400

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان:

بیست وهشتم خرداد میدان امتحان همه‌‌ ملت ایران است

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ هم ما را امتحان می‌کنند که چقدر آماده هستیم، چقدر استقامت داریم و مقاوم هستیم و از اسلام و نظام و ولایت دفاع می‌کنیم، این‌ها در این رأی دادن مشخص می‌شود، بیست وهشتم خرداد میدان امتحان همه‌‌ ملت ایران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک در جلسه بصیرت‌افزایی سیاسی اظهار داشت: قرآن یک اصل اساسی را مطرح می‌کند که‌ چند بخش دارد، بخش اول امتحان است، لحظه به لحظه زندگی انسان امتحان الهی است و به چیزهای مختلفی در محضر حضرت حق امتحان می‌شویم؛ انبیا به بزرگی و عظمتشان و مسائل اساسی و مهم امتحان می‌شوند.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان افزود: ائمه به‌ امانت الهی که قرآن و دین است امتحان می‌شوند بنابراین مسأله‌ مسأله‌ مهمی است، ما هم به قرآن و عترت، دین، اسلام، خدمت و عبادت امتحان می‌شویم، این نکته مهمی است.

وی ادامه داد: گمان می‌کنید همین که گفتید ایمان آوردیم رها می‌شوید؟ اینطور نیست، امتحان می‌شوید، شهدا نیز امتحان می‌شدند و پیروز بیرون آمدند، عالی‌ترین مقام شهادت نزد خدا است، شهدا امتحان سختی دادند و مقام عالی پیدا کردند، پس رها نیستیم.

سالک با تأکید بر امتحان الهی در انتخابات بیان داشت: در انتخابات ۱۴۰۰ هم ما را امتحان می‌کنند که چقدر آماده هستیم، چقدر استقامت داریم و مقاوم هستیم و از اسلام، نظام و ولایت دفاع می‌کنیم، این‌ها در این رأی دادن مشخص می‌شود، ۲۸خرداد میدان امتحان همه‌‌ ملت ایران است.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: اگر کسی از این امتحان پیروز بیرون بیاید خدا مقام عالی به او می‌دهد، ابراهیم(ع) پیروز بیرون آمد خدا مقام امامت ناس را به او داد و امامت مؤمنین و محسنین، دایره ناس بسیار وسیع است یعنی امامت جامعه بشریت و رهبری همه انسان‌ها که برای آن زمان هم تعیین نشده است.

محور ولایت پدیده جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به حضور ارزشمند امام خمینی و مقام معظم رهبری در قرن بیست و یکم یادآور شد: در زمان ما خدا حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را به ما هدیه داد، نه تنها به ملت ایران که به ملت‌های جهان اسلام معرفی کرد و هدیه داد، من و شما باید قدر محور حاکمیت دینی را بدانیم که امام فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است؛ ملت ایران در ۴۲ سال قبل حکومت ۲۵۰۰ ساله را با وحدت پشت سر امام از این مملکت بیرون کردند و به حکومت جمهوری اسلامی رأی دادند.

سالک در ادامه بیان داشت: در قرن بیست و یکم نگاهی به ۱۶۵ رئیس جمهور دنیا بیندازید که یا با دیکتاتوری آمدند یا کودتا یا حزبی‌اند یا سلطنت موروثی‌اند، ولی پدیده جمهوری اسلامی پدیده جدیدی است که پشتوانه فوق‌العاده‌ای دارد از جمله‌ محور ولایت است یعنی در سلسله اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم است.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان سندیت جمهوری اسلامی افزود: برای جمهوری اسلامی سند قرآنی وجود دارد آیه ۱۲۴ سوره بقره سند است به این دلیل که‌ نسل حضرت ابراهیم جز ایران در هیچ کشوری نیست؛ حضرت امام از نسل حضرت زهرا است، کجای دنیا رئیس جمهوری داریم که از نسل حضرت زهرا باشد، تنها در نظام جمهوری اسلامی است که باید قدر دانست و اطاعت کرد و پای آن ایستاد، مقام معظم رهبری را با اجرایی کردن مطالبات ایشان حفظ کنید.

انقلاب اسلامی امانت الهی است که به دست ما سپرده شده است

وی با اشاره به دهه کرامت و جمله‌ای از امام رضا(ع) عنوان داشت: خدا مردود می‌داند و رد می‌کند همه امامان ظالم و رهبران ظالم و ستمگر دنیا را تا قیامت، این محور حاکمیت دین امامان ما و در طول آن در غیبت کبری ولایت فقیه است که مأموریت ‌آن‌ها شامل زمام دین، نظم دهنده به جامعه مسلمین و اصلاح بشریت است، این‌ها مایه عزت مؤمنین هستند و اساس اسلام امام و امامت است اما فروعات آن در عالم پخش است.

سالک در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی امانت الهی است که پشت آن نهضت نبوی، علوی و عاشورایی است، این امانت را به ما سپرده‌اند، شهیدان و امام‌زادگان این امانت و کشور شیعه را نگه داشته‌اند، جان دادند تا ما امنیت و سلامت داشته باشیم و سرمان در مقابل استکبار جهانی بلند باشد و از کسی جز خدا نترسیم.

رمز موفقیت ملت ایران وحدت و اتحاد حول محور ولایت است

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان افزود: رمز موفقیت ملت ایران تا الآن وحدت و اتحاد حول محور ولایت بوده است، دشمن می‌خواهد این را از ما بگیرد، حواسمان باشد در میدان دشمن بازی نکنیم و امید به جامعه ببخشیم و آینده را روشن ترسیم کنیم، الگویی باشیم برای شکل‌گیری حکومت عدل الهی به سرپرستی حضرت حجت‌ بن‌ الحسن عسگری(عج)؛ پس باید مقاوم و امیدوار بود و انگیزه داشت.

باید با رأی خود بینی استکبار را به خاک بمالیم

وی در ادامه گفت: ما‌ در مقابل استکبار ایستاده‌ایم همانطور که بزرگان ایستادند، روز جمعه ما باید با رأی خود بینی استکبار را به خاک بمالیم و یأس را بیش از گذشته بر او تحمیل کنیم، این رسالت ما است، تنها یک حکومت است که مدافع حقوق بشر است و آن جمهوری اسلامی‌ ایران است، این قضیه را نباید سبک شمرد.

سالک با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات بیان داشت: ایشان فرمودند سرنوشت کشور در همه زمینه‌ها وابسته به عمل مردم در روز جمعه است این جمله نشان‌دهنده اهمیت رأی ما است که اگر رأی ندهیم به سرنوشت کشور ضربه زده‌ایم.

جمهوریت در نظام اسلامی با مشارکت مردم محقق می‌شود

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان در ادامه گفت: تمام بیگانگان تلاش می‌کنند جمهوریت را از اسلامیت جدا کنند و یک‌سری می‌گویند رفراندوم برگزار کنیم ببینیم مردم جمهوریت را می‌خواهند یا اسلامیت را که در چند دوره‌ای توسط رؤسای جمهور مطرح شد، فهم آن‌ها نسبت به مسائل اسلام آن‌چنان نیست که حتی مفاهیم قرآنی  را درک کنند و فقط صندلی قدرت را می‌بینند، جمهوریت در نظام اسلامی با مشارکت مردم محقق می‌شود.

به دنبال پارلمان کلان‌شهر اصفهان هستیم نه شورایی که در مشت شهردار باشد

وی در پایان در خصوص انتخابات شورای شهر اظهار داشت: ما به دنبال پارلمان کلان‌شهر اصفهان هستیم نه شورایی که در مشت شهردار باشد؛ پارلمان یعنی سیاست‌گذاری کند و قانون گذارد، دقت کند و مصالح و نیازهای مردم را ببیند، نظارت کند و شهردار اجرا کند و با هرگونه فساد برخورد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.