سرویس: اجتماعی 16:00 - پنجشنبه 27 خرداد 1400

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۳۱ خردادماه پایان مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بود اما با توجه به تصویب ستاد ملی کرونا مهلت تسلیم اظهارنامه‌ها تا ۱۵ تیر ماه سال جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: صاحبان مشاغل حداکثر تا این تاریخ فرصت دارند اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۴۰۰ را ارسال کنند و بهتر است افراد ارائه اظهارنامه‌ها را به روزهای آخر موکول نکنند.

بهروز مهدلو درباره شرایط استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۰ برای اظهارنامه‌های مالیاتی نیز ابراز داشت: سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف مانند هرسال بر اساس این تبصره توافق نامه‌ای انجام می‌دهند که امسال نیز جداول آن ابلاغ شده است و مودیان در صورت تمایل می‌توانند از این توافق استفاده کنند و اگر نه می‌توانند از خود اظهاری استفاده کنند.

مهدلو با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اظهارنامه‌های سال ۱۳۹۸ وارد رسیدگی نشد و خود اظهاری مودیان بیش از ۲۵ درصد بود، در مورد نحوه تعیین مالیات مقطوع بابت عملکرد سال ۹۹ برای صاحبان مشاغل، گفت: بنا به اختیاراتی که تبصره ماده ۱۰۰ به سازمان امور مالیاتی داده است این سازمان می‌تواند مالیات گروه‌هایی از مشاغل را به صورت مقطوع تعیین کند که تکالیفی از جمله تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک از مودیان برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونا مالیات‌های بین صفر تا سه میلیون تومان، بدون افزایش قطعی می‌شود و مودیان باید با مراجعه به سامانه فرم ماده ۱۰۰ را تکمیل کنند که این به منزله تسلیم اظهارنامه خواهد بود و مالیات قطعی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: اگر مالیات مودیان در سال ۱۳۹۸ بین سه تا شش میلیون تومان بوده است با چهار درصد افزایش، مالیات‌های بین شش تا ۱۲ میلیون تومان با هشت درصد افزایش و از ۱۲ میلیون تومان به بالا با ۱۲ درصد افزایش قطعی خواهد شد.

مهدلو خاطرنشان کرد: مودیان در صورتی می‌تواند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کند که میزان فروش یا درآمد خدمات آنها از یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بیشتر نباشد و اگر بیشتر شد باید اظهارنامه ارائه کند.

انتهای پیام/

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.