سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:10 - دوشنبه 09 تیر 1393

“آیت‌الله مهدوی کنی” در خطر عفونت ریوی‎

سخنگوی تیم معالج آیت‌الله مهدوی کنی گفت: وضعیت عمومی رئیس مجلس خبرگان قابل قبول است اما عفونت ریوی نیز جدیدا به وضعیت بالینی ایشان اضافه شده و این خطر بسیار بزرگی است که بیماران بستری در بخش ICU را تهدید می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فرهنگ نیوز، دکتر “فضل‌الله صفی” درباره آخرین وضعیت جسمانی “آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی” رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وضعیت عمومی ایشان قابل قبول است اما عفونت ریوی نیز جدیدا به وضعیت بالینی ایشان اضافه شده و این خطر بسیار بزرگی است که بیماران بستری در بخش ICU را تهدید می‌کند.

وی پیرامون مشورت تیم پزشکی معالج به منظور اقدامات درمانی برای بهبود وضعیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: کارهایی که از سوی این تیم انجام می‌شود بیشتر مراقبتی و حمایتی است چرا که درمان‌های اساسی بیشتر بستگی به وضعیت هوشیاری ایشان دارد که متاسفانه طی سه هفته اخیر بهبودی خاصی حاصل نشده است.

سخنگوی تیم پزشکی “آیت‌الله مهدوی کنی” عفونت ریوی را در روند درمانی آیت‌الله مهدوی کنی بسیار خطرناک ارزیابی کرد و افزود: سیستم ایمنی بیماران با کهولت سن تضعیف شده و بیشتر در خطر عفونت‌ها قرار می‌گیرند.

پزشک معالج رئیس مجلس خبرگان رهبری در مورد آخرین تصمیم تیم پزشکی پیرامون وضعیت جسمانی ایشان خاطرنشان کرد: تشخیص‌ها از قبل از سوی تیم پزشکی داده شده و در حال حاضر درمان‌های حمایتی بر روی ایشان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در وضعیت نورولوژیک یا همان ضریب هوشیاری است که پزشکان کاری جز انتظار نمی‌توانند انجام دهند که تاکنون شواهدی از بهبودی آیت‌الله مهدوی کنی نیز مشاهده نشده است.

گفتنی است، امروز(یکشنبه ۸ تیرماه) بیست و چهار روز از بستری شدن “آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی” رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بهمن تهران می‌گذرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، پس از بازگشت از مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ماه سال جاری دچار عارضه قلبی شده و تاکنون در حالت کما بسر می‌برد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.