سرویس: اجتماعی 13:38 - چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

همراه با شبکه های اجتماعی؛

۲۵ اردیبهشت، آخرین فرصت واتساپ به کاربران خود برای پذیرش شرایط اجباری جدید

سه روز دیگر زمان برای پذیرش قوانین جدید پیام رسان واتساپ باقیست و در صورت عدم پذیرش این قوانین جدید توسط کاربران، پیام رسان واتساپ شروع به اعمال محدودیت هایی برای کاربران خود می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، پیام رسان واتساپ ابتدا قصد داشت این اعمال محدودیت ها را در صورت نپذیرفتن شرایط جدید از سوی کاربران از هشتم فوریه۲۰۲۱(بیستم بهمن ماه۱۳۹۹) اجرا کند. اما در آن زمان این پیام رسان با عکس العمل کاربران مواجه شد و همین امر منجر به تعویق افتادن این موضوع شد.

پیام رسان واتساپ هدف خود را از اعمال شرایط جدید کسب درآمد و ارسال تبلیغات هدفمند می داند. این شرایط جدید در راستای به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت مادر خود یعنی فیسبوک است. گفتنی است که شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۴ پیام رسان واتساپ را با قیمتی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خریداری کرد.

بخشی از شرایط جدید واتساپ برای کاربران خود اعم از دسترسی یافتن به موقعیت مکانی، آدرس آی پی، مدل گوشی، سیستم عامل، میزان باتری، شماره تلفن گوشی، زبان، منطقه ی زمانی و مواردی دیگر از این قبیل است.

در صورت عدم پذیرش این شرایط جدید توسط کاربر، پیام رسان واتساپ پس از مدتی ارسال پیام و دریافت تماس را برای حساب کاربری مذکور متوقف می کند و پس از آن امکان دسترسی به حساب هم مسدود خواهد شد.

این در حالیست که پیام رسان واتساپ تاکید کرده است که در صورتی که در موعد ۱۵می۲۰۲۱(۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰) این شرایط جدید توسط کاربر پذیرفته نشود، هیچ حساب کاربری حذف نخواهد شد؛ اما به مرور دسترسی کاربر به حساب کاربری خود مسدود خواهد شد.

البته “مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اتحادیه اروپا” موسوم بهGDPR مانع از اشتراک گذاری اطلاعات کاربرانی که در حوزه کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند می شود، اما با این حال با توجه به سابقه شرکت فیسبوک در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران، نمی توان این قانون را تضمینی قطعی برای اجرا نشدن شرایط جدید واتساپ در کشورها اتحادیه اروپا دانست.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.