اصفهان شرق

نقش و تاثیر شیشه بالکن در زیبایی ساختمان ها

کدخبر: 211622
1400/02/19 در ساعت 07:29

به گزارش اصفهان شرق، بسیاری از افراد فکر میکنند که فقط می توانند در تراس و بالکن منزل خود از شیشه بالکن استفاده کند اما باید بدانید برای ساخت فضاهای دیگر نیز شیشه بالکن کاربرد داشته است. از شیشه بالکن در گلخانه های شیشه ای نیز می‌توان میتوان استفاده کرد چرا که شفافیت بسیاری دارند و گلخانه ها را نیز زیباتر می کند.

البته از این شیشه ها در بخش های دیگری همچون استخرها و حمام ها نیز استفاده می گردد اما بیشتر از هر چیزی برای شیشه بالکن کاربرد دارند و آن را با عنوان شیشه بالکن می‌شناسند. افراد برای اینکه نمای بیرونی منزل خود را منحصر به فرد کنند و  به همین جهت تلاش می‌کنند تا از صنایع به روز در ساختمان سازی ایشان استفاده کنند و برای زیبا سازی ساختمان از شیشه بالکن استفاده می‌نمایند. شیشه بالکن یا شیشه تراس یکی از بهترین بخش هایی به شمار می رود و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است و تمایل به استفاده از شیشه بالکن نیز در بین مشتریان تا حد بسیار زیادی رواج پیدا کرده است.

استفاده از پارتیشن اداری در سازمان ها و ادارات

امروزه در جهت زیباسازی اداره‌ها و ایجاد یک محیط کلاسیک و مدرن به استفاده از پارتیشن های مختلف از جمله پارتیشن اداری می‌پردازند. پارتیشن اداری مزیت‌های بیشماری را برای افراد به دنبال می‌آورند که می‌توانیم بگوییم علاوه بر اینکه می‌توان به شکل ساده‌تری فضا را مدیریت کرد بلکه استفاده از حداکثر محیط را به دنبال خواهد داشت و همچنین بین همکاران یک مجموعه تعامل ایجاد می‌شود و یک فضایی با دید باز قطعا حس بهتری را در کارمندان به عنوان حفظ حریم شخصی به وجود می‌آورد. معمولا پارتیشن اداری برای اداره ها و مراکز آموزشی، دولتی، شرکت‌های خصوصی کاربرد داشته و به شکل خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محیط‌هایی که میزان نور به قدر کافی نیست از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده می شود اما در محیط هایی که نیاز بیشتری به فضای شخصی وجود دارد از پارتیشن های ام دی اف یا نیمه ام دی اف استفاده می گردد.

پارتیشن شیشه ای اداری

با توجه به اینکه زندگی امروزه موجب شده تا افراد زمان زیادی را در محیط کاری خود سپری کنند و به دلیل کمبود نور خورشید معمولاً در فضاهای کاری حس خستگی، کسالت و افسردگی را به دنبال خواهد داشت که برای برطرف کردن این مشکل استفاده از پارتیشن شیشه ای به عنوان یکی از المان های اصلی به شمار می رود که البته استفاده از پارتیشن شیشه ای می تواند علاوه بر اینکه کمک شایانی به شادابی و پویایی کارمندان نماید بلکه موجب حداکثر نمودن نور شود. از مزیت‌های پارتیشن شیشه ای می توانیم به مواردی چون از بین رفتن صداهای اضافی، کم کردن میزان مصرف انرژی و تقسیم فضا با قابلیت جابجایی و حفظ حریم شخصی افراد و همچنین افزایش تعامل همکاری اشاره نماییم و علاوه بر آنها زیبایی بسیار جذابی را به محیط خواهد داد.

زندگی راحت با کرکره برقی

این روزها کمتر کسی را خواهید دید که بخواهد در زندگی به دنبال سختی باشد و معمولاً افراد تمایل دارند که هر چه بهتر آسایش خودشان را برقرار کنند و کرکره برقی از جمله مواردی است که کمک می کند تا افراد از آن برای درب منازل، آپارتمانها، فروشگاه ها و مغازه ها و غیره استفاده کنند و به نحوی موجب می شود که باز کردن درب ها به راحتی انجام گردد. مزیت های گفته شده سبب می شود تا ما بدانیم که کرکره برقی نسبت به درب های دیگر برتری داشته است و به آسانی این درب بالا و پایین می‌رود و در زمان استفاده روان و کم صدا می باشد و همچنین در برابر عوامل جوی مثل باد، باران، برف و غیره از خود مقاومت نشان می‌دهد.

کرکره برقی دارای کنترل از راه دور است و همچنین دارای اهرم دسترسی دستی است تا  در زمان قطع برق نیز استفاده از آن مهیا گردد. موارد گفته شده تنها بخشی از مزیت ها و برتری های کرکره برقی محسوب می‌شوند که نسبت به درب معمولی این مزیت ها را داشته است.

درب اتوماتیک شیشه ای با کلید چند حالته

درب اتوماتیک شیشه ای با کلید چند حالته به گونه‌ای است که شامل وضعیت های مختلف می شود.  کلید چند حالته یک قطعه بوده  که روی ریل اصلی در بخش بیرونی قرار داده می‌شود و در درب اتوماتیک شیشه ای کاربرد بسیار مهمی داشته است. می‌توان به واسطه آن درب اتوماتیک شیشه ای را در وضعیتهای مختلفی تنظیم نمود که به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • درب به صورت کاملا بسته
  • درب بصورت کاملا باز
  • درب به صورت نیمه باز که برای زمستان مناسب است
  • تردد یکطرفه
  • عادی دو طرفه
  • آینه کاری منزل

شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل

شیشه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها با کاربردی خاص طراحی و تولید می شوند. شیشه لاکوبل یک نوع دیگر است شیشه رنگی محسوب می‌شود که از یک سمت رنگی هستند. در این نوع شیشه ها اول از یک سمت آنها به شیشه رنگی تبدیل می‌شوند و بعد از اینکه رنگ شدن صورت گرفت به واسطه یک لایه از جنس ورق پی وی سی لمینت می گردند و نقش یک محافظ برای شیشه را دارد. در نهایت می‌توان متوجه شد که مقاومت شیشه ها به دلایل مختلفی می تواند بالاتر رود و از این رو شیشه رنگی برای محیط های کاری، نمای ساختمانی و دیوارهای شیشه‌ای استفاده می شود.

چرا شیشه سکوریت را استفاده نماییم؟

شیشه ها به صورت کلی با دیگر کالاهایی که برای ساختمانها استفاده می‌شوند مزیت های بیشماری دارند که می‌توان به شفافیت و عبور نور از آنها اشاره کرد. همچنین استفاده از شیشه سکوریت به دلیل عدم خش پذیری آنها موجب می‌شود تا در بسیاری از آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل‌ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود اینکه پلاستیک شفافیت داشته اما پلاستیک ممکن است خش پذیر باشد و در رقابت با شیشه ها این مشکل وجود دارد. در شیشه سکوریت مشکل شکسته شده و خطرات ناشی از آن را کم کرده اند و اگر بشکند به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل میگردند و هیچ آسیبی به هیچ کسی وارد نمی کنند.  شیشه سکوریت را نمی‌توان فرم‌دهی کرد یا قابلیت برش ندارند و همه فرآیندها مثل سوراخ کردن، برش و غیره باید پیش از سکوریت کردن شیشه صورت بگیرد.