سرویس: اخبار شهرستان 15:19 - پنجشنبه 19 فروردین 1400

با قرمز شدن وضعیت شهر حسن آباد

ستاد مبارزه با ویروس کرونا تشکیل جلسه داد

با توجه به وضعیت قرمز در اصفهان و جرقویه علیا ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرداری شهر حسن آباد با حضور اعضای ستاد و هیات امنای مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ با توجه به وضعیت قرمز شهر حسن آباد ستاد مبارزه با بیماری کرونا ی با حضور هیات امنای مساجد و حسینیه ها و اعضای ستاد در شهرداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا شهردار شهر حسن آباد در خصوص وضعیت منطقه و شهر از نظر ابتلا به ویروس کرونا سخنانی بیان کرد و در ادامه بعد از بحث و تبادل نظر بین حضار مصوبات ذیل به تصویب رسید و  رعایت مصوبات از روز جمعه  تا عادی شدن وضعیت کرونا در شهر لازم الاجرا بوده و در صورت مشاهده تخلف گزارشات مربوطه به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

۱. با محوریت بخشداری و کمک کلانتری ، ورودی تپه های ماسه  ای تا اطلاع ثانوی مسدود و از ورود گردشگران به این منطقه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

۲. مقرر گردید مساجد سطح شهر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حداقل زمان ممکن صرفا در زمان اقامه نماز فعالیت نمایند و متولیان مساجد نسبت به ضدعفونی مسجد به طور مرتبا اقدام کنند.

۳. مراسم ختم به غیر از روزهای پنج شنبه صرفا در محیط باز برگزار گردد. در این خصوص به منظور کاهش تراکم  مراسم در یک روز با  محوریت هیئت امنای آرامستان مراسم ختم احتمالی بین روزهای هفته برگزار شود.

۴.  شروع هر گونه تشییع جنازه احتمالی از ابتدای ورودی آرامستان و ترجیحا به صورت خانوادگی صورت گیرد.

۵. ورودی های آرامستان بعد از ظهر های روزهای پنج شنبه توسط شهرداری مسدود گردد.

۶. مدت زمان مراسم ختم حداکثر ۱ ساعت پیش بینی شود.

۷. مداحان حاضر در مراسم ختم نسبت به کاهش زمان حضور مردم در مراسم اقدام نمایند.

۸. هیئت امنای  مساجد و حسینیه ها  از اجرای برنامه های جانبی غیر از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند.

۹. انتشار هرگونه اعلامیه فوت و برگزاری مراسم ختم در فضای مجازی توسط مدیران کانالها ممنوع و با متخلفان از طریق مراجع قضایی و توسط ستاد مبارزه با کرونا  برخورد شود.

۱۰ . با تشکیل اکیپی متشکل از حوزه بهداشت درمانگاه حسن آباد و کلانتری بازدیدهای روزانه از واحدهای عرضه خدمات و مراکز تجمع مردم صورت گیرد و متخلفان برای معرفی به مراجع قضایی به ستاد معرفی شوند.

۱۱. به محض فوت احتمالی هر یک از شهروندان ، اهم مصوبات لازم الاجرا از طرف  خانواده متوفیان ، توسط شهرداری و با  ذکر عبارت  ((  ستاد مبارزه با کرونای شهر حسن آباد )) تحویل خانواده متوفیان قرار گیرد.

۱۳. مسئولین آرامستان از تحویل لوازم برگزاری مراسم ختم در روزهای پنج شنبه به متقاضیان خودداری کنند.

اعضای ستاد کرونا از اهالی شهر حسن آباد و منطقه خواست تا با رعایت کلیه مصوبات به سلامت جامعه و افراد کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی در این خصوص را به ستاد مبارزه با کرونای شهر گزارش دهند تا با این افراد برخورد شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.