سرویس: تولیدی 07:59 - یکشنبه 24 اسفند 1399

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تعهدات FATF به نفع کشور و اقتصاد نیست/پیشنهاد ما عودت این طرح به مجلس و بررسی ایرادات شورای نگهبان است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: fatf علاوه بر اینکه اطلاعات مالی و اقتصادی کشور را در اختیار بیگانگان قرار می دهد تعهدی برخلاف منافع نظام برای کشور ایجاد می کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق؛ با اشاره به اهداف معاهده fatf اظهار کرد: آنها به دنبال این هستند که با تصویب fatf به تمام زیر و بم اقتصاد ایران و حساب های مالی تمام مردم ایران دسترسی داشته باشند و این کار درست و صحیحی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به جهت حفظ اسرار مالی مردم نباید زیر بار این معاهده برود خاطرنشان کرد: مجلس دهم به دلیل نوع تفکری که برآن حاکم بود متاسفانه اکثریت نمایندگان به این لایحه رای دادند و لایحه الان بیش از یکسال است که به مجمع تشخیص مصلحت رفته است.

وی افزود: پیشنهاد این است که لایحه از مجمع تشخیص مصلحت به مجلس عودت داده شود و خود مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان را مجدد بررسی و به نتیجه برسد که چه تصمیمی راجع این لایحه بگیرد.

حاجی دلیگانی معطلی و ماندگاری طولانی مدت لایحه fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: اگرلایحه به مجلس ارجاع داده شود بهتر است تا مجلس به عنوان نهاد برآمده از آرای مستقیم خود مردم به این موضوع رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب لوایح  fatf وcft علاوه بر اینکه تمام اطلاعات مالی و اقتصادی کشور در اختیار بیگانگان قرار خواهد گرفت از طرفی یک نوع تعهدی هم برای کشور و اقتصاد کشور ایجاد می کند که به نفع کشورمان نیست.

نماینده مردم شاهین شهرو میمه و برخوار در پلسخ به این سوال که آیا  fatf و cft می توانند تحریم ها را رفع یا کاهش دهند گفت: هراندازه که برجام تحریم ها را رفع کرد fatf هم می تواند تحریم ها را لغو و برطرف کند چراکه اساسا fatf ارتباط چندانی با رفع تحریم ها ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.