سرویس: اخبار شهرستان 07:47 - یکشنبه 24 اسفند 1399

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان یکشنبه کلید می خورد

عملیات اجرایی آیین بهره‌برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور، یکشنبه این هفته توسط رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس‌جمهور خبر داد، این آیین روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: قطعه دوم خط اول انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع سرچشمه و قطعه سوم خط اول انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) همچنین عملیات اجرایی خط دو انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهور، در این روز آغاز می‌شود.

رزم‌حسینی در خصوص انتقال آب به اصفهان به عنوان بخش دیگری از طرح بیان داشت: روز یکشنبه شروع عملیات اجرایی خط سه انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان و به صورت هم‌زمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم سرمایه‌گذاری در طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: به عینیت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل‌گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور رقم خواهد زد، انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری و مورد تاکید ریاست جمهوری بوده است.

گفتنی است، در خط سوم انتقال، آب از خلیج فارس به استان‌های یزد و اصفهان خواهد رسید؛ حجم سرمایه‌گذاری این خط ۹۱۰ کیلومتری به ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ظرفیت خط انتقال آب در این خط، ۲۰۰ میلیون متر مکعب است و اشتغال‌زایی طرح در دوران ساخت آن به ۱۴ هزار نفر می‌رسد و مدت زمان اجرای آن ۶۰ ماه برآورد شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.