اصفهان شرق

برای داشتن زندگی سالم باید مهارت خود مراقبتی را فرا گرفت

کدخبر: 211157
1399/12/15 در ساعت 10:48

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، این جلسه که با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی  در نمازخانه آموزشگاه برگزار شد مشاور آموزشگاه در خصوص مهارت های خود مراقبتی گفت: هر یک از ما مسئولیم  برای حفظ حیات مان به اندازه کافی آگاه، ماهر و توانمند شویم و از وجود ارزشمندی که خداوند به به ما بخشیده مراقبت و حفاظت کنیم.

احسان محمدی در ادامه افزود: انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند. مغز ما به کمک روابط اجتماعی ما از زمان تولدمان شکل می گیرد. بنابراین توجه به نیازهای اجتماعی شامل نیاز به تعلق، عشق و محبت، داشتن فعالیت اجتماعی، حفظ روابط بین فردی، حفظ دوستی های نزدیک، لذت وجود خانواده و دوستان در اطراف ما، شرکت در فعالیت های مفرح با خانواده و دوستان در این شکل از خود مراقبتی تعریف شده است.

وی در ادامه با اشاره به خود مراقبتی معنوی گفت: خودمراقبتی معنوی به ما کمک می کند با خالق هستی آشنا شویم و معنای زندگی را درک کنیم. همانطور که تغذیه با مواد غذایی برای بدن ما ضروری است، پرورش روح نیز یک ضرورت است. تنها زمانی که با خالق خود ارتباط برقرار کنیم، می توانیم تمام استعدادهای وجودی خود را شکوفا سازیم. خودمراقبتی معنوی با درک معنای واقعی زندگی و هویت واقعی مان مرتبط است

خود مراقبتی؛ نخستین گام برای رسیدن به جامعه سالم است. در واقع ۶۰ درصد بیماری ها با انجام خود مراقبتی کاهش می یابد. امروزه شیوه زندگی سالم عامل مهمی در تأمین، حفظ و ارتقای سلامتی محسوب می شود. برای اینکه از یک شیوه زندگی سالم برخوردار باشیم باید مهارت خودمراقبتی را یاد بگیریم.

در ادامه به علت عدم حضور دانش آموزان در فضای فیزیکی مدرسه و نبود آموزش لازم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی  ، نگرانی بسیاری برای خانواده ها بوجود آمده است که در همین راستا کلاس آموزشی در قالب آموزش پیشگیری از انواع رفتار پرخطر(مصرف دخانیات و قلیان،انحرافات جنسی،اسیب های فضای مجازی)برگزار شد.

در این کلاس آموزشی  رفتارهای پر خطری که دانش آموزان را در محله، مدرسه و خانواده با آن مواجه هستند با نظر دانش آموزان بررسی شد که آسیب های ( مصرف دخانیات، اعتیاد به فضای مجازی و انحرافات جنسی) از اولویت های آسیب های اجتماعی از نظر دانش آموزان بود بررسی شد و راهکارهای مناسب ارائه شد.