سرویس: اقتصادی 06:51 - یکشنبه 10 اسفند 1399

غرفه سازی خلاقانه ؛ ایده هایی جهت افزایش چشمگیر مخاطبان غرفه شما

غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری می‌تواند مزایای مثبت عمده‌ای برای غرفه داران داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، آیا تا به حال به غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری فکر کرده‌اید؟ نمایشگاه‌های تجاری مدت زمان طولانی است که برگزار می‌شوند. اگرچه این نوع رویداد می‌تواند برای شرکت کنندگان سرگرم کننده و مفید باشد، اما برگزاری نمایشگاه برای غرفه‌داران شرایط کاملاً متفاوتی را به وجود می‌آورد. غرفه‌داران با غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری، می‌توانند محصولات خود را به فروش رسانده یا محتویات غرفۀ خود را در معرض دید بازدیدکنندگان بگذارند. در ادامۀ این مطلب از وب‌سایت غرفه سازی فرارنگ با ما همراه باشید.

نمایشگاه تجاری چیست؟

نمایشگاه تجاری رویدادی است که در آن افراد یک صنعت خاص می‌توانند برای گفتگو با مخاطبان، نمایش و فروش آخرین محصولات موجود شرکت خود، در این نمایشگاه غرفه سازی کرده و فعالیت کنند. این رویدادها اغلب در فضاهای بزرگی مانند مراکز همایش‌ها میزبانی شده و در طی چند روز برگزار می‌شوند. البته نمایشگاه‌های کوچک یک روزه نیز وجود دارند.

چرا در یک نمایشگاه تجاری باید غرفه‌ای برای خود داشته باشیم؟

غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری می‌تواند مزایای مثبت عمده‌ای برای غرفه داران داشته باشد. نمایشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته و آنها را به فروش برسانید. اجاره یا خرید یک غرفه یا غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری به شما فرصتی می‌دهد تا توان رقابتی خود و محصولات تولیدی خود را ارزیابی کنید. داشتن یک رقابت خوب با سایر تولید کنندگانی که محصولاتی مشابه محصولات ارائه شده توسط شما تولید می‌کنند، مزایای زیادی دارد و هیچ جایی بهتر از یک نمایشگاه تجاری برای انجام این وجود ندارد.

در آخر، غرفه سازی در یک نمایشگاه تجاری به شما و تیم شما کمک می‌کند تا با افراد فعال و اصلی صنعت خود آشنا شده و در صورت امکان با آنها همکاری کنید. از فروشندگان و توزیع کنندگان جدید گرفته تا استعدادهای برتر موجود در صنعتی که شما فعالیت می‌کنید در این نمایشگاه‌ها غرفه سازی داشته و حضور دارند. بدین صورت شما قادر خواهید بود تا چهره‌های تازه‌ای در ارتباط با صنعت فعالیت خود را ملاقات کرده و نام تجاری خود را برای همکاری با آنها معرفی کنید.

حال که دانستیم نمایشگاه چیست و چرا غرفه سازی در یک نمایشگاه ارزش دارد، بیایید بحث کنیم که چگونه غرفۀ خود را از صدها (یا حتی هزاران) شرکت دیگر که در این رویداد شرکت می‌کنند متمایز کرده و در رقابت با آنها پیروز شویم. ما چند ایده برای کمک به شما در پیروزی در رقابت با سایر غرفه‌ها را شرح خواهیم داد.

1: استفاده از چادر بازشو در غرفه سازی

استفاده از چادر بازشو در غرفه سازی یک ایدۀ کلاسیک در دنیای نمایشگاه است زیرا این ایده نتیجۀ واقعاً خوبی را برای غرفه‌داران در پی خواهد داشت. این ایده می‌تواند به یک شرکت در جذب بازدید کننده کمک کرده و علاوه بر آن، راه اندازی یک چادر باز شو نسبت به یک غرفه یا کیوسک آسان‌تر است. چادرهای بازشو در غرفه سازی محیط صمیمی‌تری نسبت به کیوسک‌های معمولی یا غرفه‌هایی که فضایی باز را ارائه می دهند، دارند.

2: ایجاد فضای آرامش بخش در غرفه سازی

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار سرگرم کننده است. اما در صورت نامناسب بودن دمای درون نمایشگاه، مانند گرم بودن بیش از حد هوای نمایشگاه، می‌تواند موجب گرم شدن وعرق کردن بازدیدکنندگان شده و حضور در نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان طاقت فرسا کند. اگر چه وظیفۀ کنترل هوای درون نمایشگاه بر عهدۀ مسؤل برگزارکنندۀ نمایشگاه است اما شما می‌توانید با قرار دادن یک کولر در فصول گرم یا استفاده از یک بخاری در فصول سرد، مخاطبان و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کنید.

3: برند سازی در غرفه سازی

هنگام تعیین استراتژی برای غرفۀ تجاری خود، مهم است که برند سازی محصولات تولیدی خود را به درستی انجام دهید. شما باید در نظر داشته که اگرچه برخی ایده‌ها ممکن است برای شرکت‌های دیگر مفید باشند، اما همۀ این ایده‌ها برای شما مفید نیستند.

4: فضای مناسب در غرفه سازی

یک راه دیگر برای متمایز شدن از دیگر غرفه‌ها که در یک نمایشگاه تجاری شرکت می‌کنند، ایجاد فضای بیشتر است. برای نمایش محصولات خود، ارائۀ ویژگی‌های تعاملی بیشتر (مانند ارائۀ مانیتورهای بیشتر و بزرگتر و سایر راه‌های تعامل با بازدیدکنندگان) و دعوت از تعداد بیشتری از شرکت کنندگان، منطقۀ بزرگتری را برای برپایی غرفۀ خود در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که اگر از این استراتژی استفاده می‌کنید، باید فضای اضافی غرفۀ خود را با عناصر فریبنده و چشم نواز پر کنید. وجود فضای خالی به دلیل کسل کننده نشان دادن غرفه سازی شما، به نفع غرفۀ شما نخواهد بود.

5: برگزاری یک مسابقه در غرفه سازی

برگزاری مسابقات در غرفه‌ سازی، راهی بسیار آسان برای افزایش جذب شرکت‌کنندگان موجود در نمایشگاه‌ها است. در این ترفند شما باید کاری خلاقانه انجام دهید و با ارائۀ یک مسابقۀ جذاب بازدیدکنندگان را به غرفۀ خود جذب کرده و یک جایزۀ عالی را برای برندگان در نظر بگیرید. در صورت ارائۀ یک مسابقه مهیج، حتی شرکت کنندگانی که برنده نشدند نیز حداقل از شرکت در مسابقه لذت برده‌اند.

6: آزمایش محصولات برای شرکت کنندگان در غرفه سازی

به یاد داشته باشید، یکی از دلایل اصلی حضور مردم در نمایشگاه‌ها دیدن و آزمایش محصولات جدید است. بنابراین مطمئن شوید که غرفۀ شما به طور برجسته، محصولات شرکت را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکننندگان حاضر در نمایشگاه اجازه می‌دهد تا آنها را به صورت عملی و به دست خود آزمایش کنند. شما می‌توانید برای این کار تعدادی از محصولات خود را به صورت تستر در اختیار بازدیدکنندگان بگذارید تا با خیال راحت بتوانند محصولات شما را آزمایش کنند.

7: استفاده از موسیقی در غرفه سازی

موسیقی یکی از قدرتمندترین و متحرک‌ترین نیروهای روی زمین است. از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و یک موسیقی مناسب را برای بازدید کنندگان پخش کنید، می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به غرفۀ خود جذب کنید.

8: نکته‌ای جالب و سرگرم کننده در غرفه سازی

آنچه قبلاً در مورد سرگرمی گفتیم را به خاطر می‌آورید؟ شرکت کنندگان در نمایشگاه نیاز به سرگرمی دارند. بنابراین سعی کنید موردی منحصر به فرد و سرگرم کننده را برای غرفۀ خود در نظر بگیرید. این سرگرمی حتی می‌تواند یک بازی کوچک باشد. نیازی نیست برای ایجاد سرگرمی برای بازدیدکنندگان مبلغ زیادی را هزینه کنید.

9: یک شعار در غرفه سازی تجاری

یک عبارت یا شعار جذاب می‌تواند در ذهن حاضران در نمایشگاه به جا بماند و به آنها کمک کند تا برند شما را حتی بعد از گذشت مدت‌ها پس از اتمام رویداد به خاطر بسپارند. به صورت کلی راه‌های خلاقانۀ بسیاری برای موفقیت هر چه بیشتر غرفۀ شما وجود دارد. ما در این مقاله به چند مورد از این راه‌ها اشاره کرده‌ایم. اما خود شما نیز می‌توانید از ایده‌های مناسب برای رونق غرفۀ خود و جذب بازدیدکنندگان بیشتر، استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید جهت مشاهدۀ نمونه غرفه سازی شرکت فرارنگ به وب‌سایت فرارنگ به عنوان یکی از بهترین شرکت های غرفه سازی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.