سرویس: سیاسی 11:26 - چهارشنبه 06 اسفند 1399

ادامه بد رفتاری های پلیس آمریکا؛

قتل یک شهروند دیگر به دست پلیس آمریکا با روش «فشار بر گردن»

پلیس ایالت کالیفرنیا یک مرد 30 ساله را که از اختلالات روانی رنج می‌برد، به همان روشی که به مرگ «جورج فلوید» منجر شد، به قتل رساند.

یک مرد ۳۰ ساله کالیفرنیایی که از بیماری روانی رنج می‌برد، چند روز بعد از زانو زدن پنج دقیقه‌ای ماموران پلیس به پشت گردنش، در یک بیمارستان جان باخت.

در شکایتی که وکیل خانواده آنها از رفتار خلاف قانون پلیس در هجدهم فوریه (۳۰ بهمن) تنظیم کرده، گفته شده که «آنجلو کوئینتو» به اضطراب، افسردگی و پارانویا دچار بود.

«جان ال بوریس» وکیل آنها گفت خواهرش در روز حادثه در ۲۳ دسامبر (سوم دی) به دلیل نگرانی از این که احتمال دارد او به مادرشان آسیب بزند، با پلیس تماس می‌گیرد.

به گفته بوریس، وقتی دو افسر پلیس شهر «آنتیوک» کالیفرنیا به خانه آنها می‌رسند، هیچ تلاشی برای درک شرایط نمی‌کنند و در عوض خیلی سریع این پسر را از دستان مادرش که او را برای آرام کردن از پشت گرفته بود، خارج می‌کنند. کوئینتو از هوش می‌رود و او را به یک بیمارستان محلی منتقل می‌کنند. جایی که سه روز بعد خبر مرگ او را اعلام می‌کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، مادر او بخشی از این حادثه را با گوشی همراه خود ضبط کرده است. او در این فیلم وقتی پسرش را می‌بیند که روی زمین افتاده و تکان نمی‌خورد، می‌پرسد «چی شده؟» ماموران در این موقع بدن او را می‌چرخانند تا به بیرون ببرند و صورتش خونی است.

در فیلم ضبط شده توسط مادر وی مشخص نیست که آیا این دو مامور پلیس دوربین لباس دارند یا خیر. وکیل خانوادگی مقتول می‌گوید آن‌ها دوربین نداشتند.

بر اساس این گزارش، با گذشت حدود دو ماه از مرگ این فرد، پلیس بیانیه مطبوعاتی در این خصوص منتشر نکرده است.

وکیل خانوادگی آن‌ها همچنین گفت: ماموران پلیس آنتیوک به دستان او دستبند زده بودند اما با این حال حمله خود را به مرد جوان متوقف نکردند و به شکلی توجیه ناپذیر از تکنیک (قتل) جورج فلوید در قرار دادن زانو بر پشت و کنار گردن وی استفاده کردند و به درخواست‌های او که می‌گفت «لطفا من را نکشید» توجه نکردند.

بنابر اعلام دفتر کلانتری شهرستان «کونترا کوستا»، هنوز رای این پرونده صادر نشده و مرگ این مرد ۳۰ ساله در دست بررسی است.

خواهر او گفت که به امید کاهش تنش ایجاد شده با پلیس تماس گرفت اما نتیجه چیز دیگری شد. وی گفت: فکر نمی‌کنم هرگز دوباره حس خوبی پیدا کنم. اگر کار درست را انجام می‌دادند، برادر من کشته نمی‌شد.

«جورج فلوید» یک آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) حین دستگیری در «مینیاپولیس» به دلیل آنکه افسر پلیس زانویش را روی گردن او فشار داد جان باخت. انتشار فیلمی از لحظه مرگ او خشم مردم آمریکا و سراسر دنیا را به همراه داشت و به اعتراضات سراسری منجر شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.