سرویس: غیر تولیدی 13:12 - جمعه 01 اسفند 1399

بایدن و گزینه‌های روی میزش هم مثل قبلی‌هایشان می‌روند

امام جمعه اصفهان گفت: وزیر امور خارجه بایدن گفته همه گزینه‌های ما روی میز است ولی مثل قبلی‌هایشان خودشان و گزینه‌هایشان با هم می‌روند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از سنت‌های خداوند سنت امتحان است و خداوند همه انسان‌ها را امتحان کرده است که این با امتحانات ما تفاوت دارد و امتحان ما به دلیل سنجیدن حد و وزن تحصیلات است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ما انسان‌ها چون نمی‌دانیم امتحان می‌کنیم اما خداوند متعال اولا با امتحان‌ها می‌خواهد ما را بسازد تا رشد کنیم و ثانیا امتحان خدا یک نوع فتنه است که فتنه در لغت به معنای شعله داغ اتش و کوره‌ای است که طلا را ذوب می‌کند تا ناخالصی‌های طلا را بگیرد و طلای خالص به دست بیارد.

وی بیان داشت: فتنه در لغت عرب به معنای شدت داغی است و خدا انسان را در داغی و سختی می‌اندازد که ببیند خالصی او چقدر است و همه مردم در فتنه افتادند؛ کسانی که خیال می‌کردند طلا هستند ذوب شدند.

طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: خیلی‌ها در قبال دنیا هستند و دین لغزنده است برایشان تا عیش‌شان در دین می‌گردد از آن پشتیبانی می‌کنند و اگر اتفاقی افتاد دیگر دین را قبول ندارد.

امام جمعه اصفهان گفت: اکنون هم فتنه و امتحانی همانند دوران پیامبر وجود دارد و سختی‌هاست و به آن خدایی که پیامبر را به حق مبعوث کرد زیر و رو و غربال می‌شویم و خالصی‌ها می‌مانند و تبلور می‌شویم؛ خوب و بد کنار هم نشستند و خیال می‌کنیم همه خوب یا بد هستیم ولی تا زمانی که در کوره الهی قرار نگیریم معلوم نیس چه کسی حق و چه کسی نا حق است.

وی ادامه داد: بعد از بعثت پیامبر زبیر از اولین حامیان پیامبر بود ولی عبدالله که بزرگ شد پدرش را منحرف کرد و ضد عبدالله شد؛ آن کسی که زن و بچه و هیچ رفیقی نتواند او را ناحق کند خالص و صادق است و خداوند برخی را به سختی و برخی را به راحتی امتحان می‌کند،گاهی در خیر قرار می‌دهد و پولدار می‌شود ولی ازطرافیان نیازمند خود دستگیری نمی‌کند.

طبابایی‌نژاد در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه باید همواره به این توجه کنیم که در محضر خدا هستیم، افزود: در ماه رجب ریزش رحمت خدا اتفاق می‌افتد و ریزش گناهان و ریزش رحمت الهی اتفاق می‌افتد؛ در این ماه‌ها بزرگ نباید کوتاهی کنیم.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: به سهم خودم از مردم بزرگوار و عزیز کشورمان و به خصوص مردم اصفهان که با وجود ویروس کرونا با وسایل نقلیه ارادت خود به انقلاب و دشمنی خود را با دشمنان اظهار کردند، تشکر می‌کنم البته که در استان اشتباهاتی هم رخ داد و همه هم اشتباه می‌کنند که مقابله و جلسه گذاشتن برای آن هم اشتباه است.

وی ادامه داد: دشمن از هر جهت مایوس شده و کودتاهایی که می‌خواستند انجام دهند و انجام نگرفت و ۸ سال جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند که در آن موقعیتی که ما از لحاظ وسایل جنگی اصلا نمی‌توانستیم خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم ولی الان دیگر هیچ وقت دشمن به فکر جنگ فیزیکی با ما نخواهد افتاد زیرا برای جنگ باید فاصله مرزی نزدیک باشد.

طباطبایی اظهار کرد: ‌آن‌ها تهدید به جنگ می‌کنند و وزیر امور خارجه بایدن گفته همه گزینه‌های ما روی میز است ولی مثل قبلی‌هایشان خودشان و گزینه‌هایشان با هم می‌روند؛ با تحریم اقتصادی دشمنی ‌آن‌ها را تبدیل به فرصت کردیم و در همه زمینه‌ها جلو رفتیم البته که اگر دشمنی دشمن و بی‌تدبیری ما هم نبود بیشتر از این صورت می‌گرفت.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: در برق و جاده و سلاح جنگی و دامداری و کشارزی در همه این زمینه‌ها پیشرفت صورت گرفته است؛ پیش از انقلاب تخم‌مرغ‌هایی که در بازار بود، تولید رژیم صهیونیستی بود ولی در زمان حال ما می‌توانیم  به همه کشورها گوشت صادر کنیم که بخاطر بی‌تدبیری‌ها اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: در جنگ معمولا پول کم می‌شود و نیازشان به پول زیاد می‌شود و پول وقتی بدون پشتوانه چاپ می‌شود که بی‌ارزش می‌شود؛ برای مثال هر دینار دینار عراق ۳دلار امریکا است که باید ۲۱ تومن می‌دادیم که یک دینار آن‌ها را بگیریم ولی در جنگ به شکلی شد که اگر یک دلار می‌دادی باید یک کیسه دینار به تو می‌دادند پس این ضرورت هست اگر انجام نشود نیازها برطرف نمی‌شود الان هم عراقی که یک دینارش سه لار بود الان هزار دینارش یک دلار است پس چقدر این تفاوت دارد.

طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: آن‌ها در حال حاضر جنگ ندارند ولی ما الان هم در جنگ هستیم و در اصل نباید پول چاپ شود ولی ضرورت وقتی اتفاق می‌افتد کار دیگری بجز چاپ پول نمی‌شود اتفاق بیافتد؛ اگر انقلابی هستی باید سختی بکشید و یکسری هم هستند می‌گویند میخواهیم آمریکا بیاید و نوکر باشیم ما طبق دستور امام حسین باید بگوییم مرگ با عزت بهتر از زندگی با لذت است اینجا همان کربلا و همان آتش داغ فتنه است امیدوارم خدا به ما کمک کند تا اینجا هم موفق شویم.

وی گفت: یکی از کارشناسان آمریکایی در مورد دولت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌گوید راجع به دو لنگه کفشی که پای یک نفر است چه بگویم؛ آن‌ها جنایت‌کاران پشت پرده هستند و این‌ها که کاره‌ای نیستند و صهیونیست‌ها مسأله اصلی هستند آن‌ها همان کسانی هستند که گفتند حاضر نیستیم یک قدم برای انرژی هسته‌ای برداریم به اشاره قران این‌ها همان کسانی هستند که اگر یک ذره خوبی به شما برسد، ناراحت می‌شوند و اگر مصیبت به سرتان بریزد خوشحال می‌شوند؛ ماباید مایوس‌شان کنیم و مجبورشان کنیم که با ما بسازند و همه کشورها را علیه آن‌ها متحد کنیم که آن‌ها هم از همین می‌ترسند.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت: باور داشته باشیم که اگر یاری کنیم خدا مارا یاری می‌کند؛ سوریه را از دستشنان گرفتیم و یمن راخواهیم گرفت و همه این‌ها از تدییر رهبر انقلاب و مردم عزیز است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.