سرویس: غیر تولیدی 14:54 - جمعه 01 اسفند 1399

خطیب‌زاده: خیلی وقت است ۱+۵ وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با بیان اینکه خیلی وقت است ۱+۵ وجود ندارد، نوشت: حرکات نمادین خوب است، اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند و تحریم‌ها را بردارد، ما نیز پاسخ خواهیم داد.

به گزارش اصفهان شرق؛  «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی که گفته این کشور دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت، نوشت: خیلی وقت است ۱+۵ وجود ندارد.

وی افزود: یادآوری: به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد. اکنون تنها ایران و ١+۴ است.

خطیب زاده عنوان کرد: به یاد بیاورید، ترامپ اتاق [برجام] را ترک و تلاش کرد آن را منفجر کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: حرکات نمادین خوب است. اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند: تحریم‌ها را بردارد. ما نیز پاسخ خواهیم داد. این ترتیب کلیدی است: تعهد، اقدام، جلسه.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت. در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران جهت بحث درباره یافتن یک مسیر دیپلماتیک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواهد پذیرفت.» (اینجا بخوانید)

رویترز نیز به نقل از منبعی مطلع نوشت که دولت آمریکا تصمیم خود برای اعلام آمادگی جهت مذاکره با ایران برای بازگشت به برجام را به تل‌آویو اطلاع داده بود.

لازم به ذکر است، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت. در همین خصوص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: آمریکا اذعان کرد که ادعاهای پامپئو در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ فاقد وجاهت قانونی بوده است. موافقیم. در انطباق با قطعنامه ۲۲۳۱: آمریکا باید بدون قید و شرط و به صورت موثر تمام تحریم‌های اعمال، باز اعمال و یا تغییر برچسب داده شده توسط ترامپ را لغو کند. سپس ما نیز تمام تدابیر جبرانی خود را بلافاصله به حالت قبل باز می‌گردانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.