سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:44 - جمعه 01 اسفند 1399

مقام اتحادیه اروپا: هنوز از هیچ طرفی برای حضور در جلسه برجام دعوت نکرده‌ایم

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه به دنبال برگزاری نشستی درباره برجام با حضور آمریکاست، اما هنوز مشخص نیست که برگزاری این جلسه امکان‌پذیر است یا خیر.

به گزارش اصفهان شرق؛ یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه هنوز رسماً از هیچ طرفی برای حضور در جلسه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران دعوت به عمل نیاورده است.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» درباره دلیل عدم ارسال چنین دعوتنامه‌ای گفت هنوز مشخص نیست که برگزاری این جلسه امکان‌پذیر است یا خیر.

وی در اشاره به اعلام تمایل آمریکا برای حضور در نشست‌ طرف‌های برجام گفت: فکر می‌کنم با توجه به پاسخ مثبت آمریکا به این نظر، اکنون یک تکانه سیاسی خاصی داریم که می‌توانیم از آن سود ببریم. قابل توجه است که ایالات متحده به سرعت گفت که به (نشست) توافق هسته‌ای به میزبانی اتحادیه اروپا می‌آید و ادعای بازگشت تحریم‌ها (اسنپ بک) را پس گرفت.

این دیپلمات ارشد اروپایی افزود: مشخص است که آمریکا در حال انجام کارهایی است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش داد این اتحادیه در حال تلاش برای سازماندهی یک نشست غیررسمی با همه طرف‌های برجام و آمریکا است.

بنابر این گزارش، وی گفت: هنوز دعوتی انجام نشده و زمانی هم برای این نشست مشخص نیست اما قدرت‌های جهانی می‌خواهند توافق هسته‌ای را در سریع‌ترین زمان ممکن احیا کنند.

شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.