سرویس: غیر تولیدی 13:10 - سه شنبه 28 بهمن 1399

بازنشستگان صندوق فولاد چشم انتظار بودجه ۱۴۰۰

بازنشستگان صندوق فولاد با اشاره به برخی بندهای بودجه سال ۱۴۰۰ خواستار اصلاح احکام همسان‌سازی بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب‌آهن مطابق با تورم و نه برابری آن با کمترین‌های صندوق کشوری و نظارت بر مصوبات مجلس و دولت در صندوق فولاد شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ جمعی از بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن اصفهان (صندوق بازنشستگی فولاد) روز شنبه با تجمع در میدان خواجوی اصفهان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان که در شرایط فعلی از افزایش حقوق کمتر از تورم ناراضی هستند، با اشاره به برخی بندهای بودجه سال ۱۴۰۰ خواستار اصلاح احکام همسان‌سازی بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب‌آهن مطابق با تورم و نه برابری آن با کمترین‌های صندوق کشوری، نه به واگذاری سرمایه‌های صندوق‌های بازنشستگی و نظارت بر مصوبات مجلس و دولت در صندوق فولاد شدند.

با توجه به مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد این تجمعات مسبوق به سابقه بوده و در ۵ سال اخیر به دفعات و با موضوعات مختلف تکرار شده و هر بار با برخی از پیگیری‌ها برای مدتی مشکل حل شده اما مجدد به شکل دیگری مشکل سر برآورده است.

زهرا سعیدی نماینده سابق مردم مبارکه در اسفند ماه سال ۹۷ در تذکری به رئیس‌جمهور در این باره گفته بود «با وجودی که بازنشستگان فولاد در شرایط سخت خدمت کردند امروز هم دغدغه دریافت حقوق و مزایا دارند؛ مشکلات بازنشستگان فولاد باید از محل واگذاری‌ها انجام می‌شد و سازمان خصوصی‌سازی باید اموال رو به فروش می‌رساند اما کوتاهی صورت گرفت».

پیش‌ از این حمیدرضا فولادگر نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال ۹۶ نیز در باره مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد اظهار کرده بود که «در سال ۹۷ در صورت اجرای احکام بودجه توسط دولت مشکلی در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد پیش نخواهد آمد»، موضوعی که در عمل به صورت کامل از سوی دولت اجرایی نشد.

در این راستا وزیر محمد شریعتمداری وقت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در تیر ماه سال ۹۸ برای تصمیم‌گیری پیرامون مشکلات بازنشستگان نشستی با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل ذوب‌آهن و نماینده اعضای بازنشستگان فولاد برگزار کرد. وزیر تعاون اظهار کرد با اعمال بیشترین میزان مساعدت در زمینهٔ رعایت حقوق بازنشستگان، تصمیم بر آن شد جلساتی با این موضوع شکل گیرد و نتیجه آن به وزیر اعلام شود.

اما مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باره وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد اظهار کرد: بودجه هنوز به مرحله جمع‌بندی نرسیده است و ما پیگیری‌هایی را صورت داده‌ایم و رقم نسبتاً خوبی را از پیشنهادها دریافت کرده‌ایم در واقع رفع کننده مشکلشان هست ولی به‌طورکلی هنوز بودجه در مجلس دولت جمع‌بندی نشده و آخر سال که تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود قضاوت صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تجمع مردم اصفهان در واکنش به میزان بودجه گفت: احتمال زیاد مردم بر اساس لایحه قضاوت می‌کنند زیرا همان‌طور که گفته شد هنوز جمع بنده نشده و با لایحه مخالفت شده و مجدد امروز با کلیات آن موافقت شده است.

حسینعلی حاجی، نماینده مردم برخوار و شاهین‌شهر و میمه و عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در مصاحبه با خبرنگار فارس تصریح کرد: بودجه صندوق بازنشستگی فولاد مشکل خاصی نداشته و بحث کوچکی برای مبلغ صورت گرفته که درخواست برای افزایش مبلغ بوده و پیگیر اصلاحات لایحه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.