سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:44 - سه شنبه 28 بهمن 1399

انتخاب آقای مصطفی شفیع زاده مدیر روابط عمومی شرکت قارچ یکتای سپاهان به عنوان مدیر برتر روابط عمومی در پانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی ایران

با توجه به موفقیت ها، فعالیت ها و عملکرد، روابط عمومی شرکت قارچ یکتای سپاهان توانست عنوان روابط عمومی برتر را از جشنواره اخذ کند.

 به گزارش اصفهان شرق؛ پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی سوم دی‌ماه 1399در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 در این مراسم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به انجام رسید، مهدی باقریان دبیر کل جشنواره و عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی، حسین امامی رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی و محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کردند و در ادامه از روابط‌عمومی‌های برتر و برگزیده هیئت داوران پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ها با اهدای لوح تقدیر و تندیس وِیژه جشنواره، تقدیر شد.

  از این رو با توجه به کسی موفقیت ها، فعالیت ها و عملکرد، روابط عمومی شرکت قارچ یکتای سپاهان توانست عنوان روابط عمومی برتر را از جشنواره اخذ کند.

  شفیع زاده افزود: اشتباهی که اغلب مردم مرتکب می شوند این است که فکر می کنند روابط عمومی یعنی تبلیغات. در حالی که این دو مفهوم یکی نیستند. تبیلغات فقط یکی از کارهای روابط عمومی است. چیزهایی مثل گزارش به رسانه های گروهی، داستان های خبری، مقالات مهم، مصاحبه، سرمقالات،  انجام بازدیدها و…………..

 حتی در حیطه سیاست هم بهتر است شما با یک روابط عمومی قوی روی مخاطبان تان تاثیر خوب بگذارید.
روابط عمومی یعنی سعی و تلاش سنجیده، مستمر و طرح ریزی شده برای ایجاد رابطه مابین یک سازمان و مخاطبانش، و البته برای حفظ تداوم این رابطه.
روابط عمومی فعالیت های گسترده و پیچیده ای دارد، اگر چه منظور اصلی آن ساده است: برقراری ارتباط به منظور ایجاد انسجام در اطلاعات موجود. بنابراین روابط عمومی چه بخواهید چه نخواهید وجود دارد. تمام سازمان های پیشرفته این را می دانند و بسته به نوع فعالیت، گستردگی و پیچیدگی شان به روابط عمومی توجه دارند.
یک روابط عمومی خوب با اطلاع رسانی و فعالیت آگاهانه، برای سازمان ذیربط خود وجهه خوبی فراهم می کند. روابط عمومی موسسه ها را از شرایط متغیر جامعه و افکار عمومی مطلع می سازد. روابط عمومی باید مشکلات را پیش بینی کرده و قبل از وقوع آن ها، علت شان را از بین ببرد، نه این که بعد از رخ دادن مشکل، بابت آن عذرخواهی کند.
اصلا روابط عمومی را در یک کلمه خلاصه می کنیم: «ارتباط»، ارتباط مابین مردم، یا مابین مردم و سازمان ها و یا در محدوده سازمان ها. در دنیای پیشرفته امروز، فعالیت های روابط عمومی به موسسات کمک می کند که از عهده خیلی از مشکلات برآیند، برای خودشان کسب اعتبار کنند، محصول شان را تبلیغ کنند و یا در انتخابات پیروز شوند.
یک متخصص روابط عمومی موفق، کسی است که در هنر ارتباطات مهارت داشته باشد. روابط عمومی با کارهای مختلفی درگیر است؛ مثل موارد زیر:
۱) برنامه ریزی یعنی تحلیل مشکلات و فرصت ها، تعیین اهداف، تعیین سیاست مورد نظرمان، معرفی و طرح ریزی فعالیت ها.
۲) ثبت و بازنگری مداوم ابزار کاری که در اختیار داریم؛ چیزهایی مثل نشریات، سخنرانی ها، گزارش های سهامداران، اطلاعات محصول، نشریات داخلی کارکنان و …
۳) تنظیم اطلاعات با بهترین روش ممکن
۴) ساماندهی رویدادهای خاص و مقطعی مثل مراسم و برنامه های بخصوصی که پیش می آید، مصاحبه های مطبوعاتی، عرضه تولیدات، برگزاری نمایشگاه و …
۵) تنظیم دیدارهای عمومی
۶) تحقیق و ارزیابی از طریق مصاحبه و گفت و گو با مخاطبان، تکنیک های متنوع نظرسنجی و مدیریت منابع به وسیله طرح ریزی، تنظیم بودجه، جذب نیرو و آموزش کارکنان در راستای اهداف سازمان.
برای اداره کردن پژوهش های نظرسنجی، تبلیغات سازمانی، نشریات، تولید ویدیو و فیلم و رویدادهای خاص مهارت های ویژه ای نیاز است. فعالیت های روابط عمومی که در زیر آمده جزو متداول ترین کارهای روابط عمومی است. ممکن است همه یا تعدادی از آن ها به کارتان بخورد. این که کدامش برای تان مفید است بستگی به عوامل مختلفی دارد: اهداف تان، گستردگی، نوع و موقعیت حرفه شما، مشخصات مخاطبان تان و بالاخره بودجه شما.
ارتباطات گروهی بر روش های مختلفی برای تماس و اطلاع رسانی شامل است: عرضه اخبار، تجهیز مجموعه های انتشاراتی، مشاوره گروهی، کنفرانس های خبری، تورهای مطبوعاتی، تماس های مستمر به صورت تلفنی یا کتبی با گزارش گرها و خبرنگارها …
رویدادهای خاص توجه عمومی را به سازمان شما جلب کرده و یا مردم را به مکان کار شما می کشاند. همایش های حرفه ای و تخصصی ، مراسم اهدای جایزه، مسابقات، نمایش، میهمانی ها و سخنرانی توسط اشخاص مهم مثال هایی از رویدادهای خاص هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.