اصفهان شرق

آیت الله محمود رجبی به ریاست مؤسسه امام خمینی (ره) منصوب شد

کدخبر: 210807
1399/11/26 در ساعت 14:16

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله محمود رجبی به ریاست مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی، آیت الله محمود رجبی را به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب کردند.

این حکم روز چهارشنبه ۲۹ بهمن طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ابلاغ خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر معرفی آیت الله رجبی به عنوان ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، اعضای هیأت امنای این مؤسسه نیز که از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند، معرفی خواهند شد.

آیت الله محمود رجبی که پیش از این قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بود از شاگردان‬ شاخص مرحوم آیت الله مصباح‬ یزدی‬ به شمار می‌رود. وی با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیات محمدتقی بهجت، حاج شیخ مرتضی حائری، وحید خراسانی و‬ محمد شاه‌آبادی رفت و سال‌ها از محضر ایشان بهره برد. او‬ همچنین تفسیر موضوعی را از محضر آیت الله مصباح یزدی فرا گرفت. بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی وی تهیه متون و منابع درسی در دو رشته «تفسیر و علوم قرآن» و «جامعه‏‬ شناسی» است. او از این رهگذر کتاب‌های متعددی را تألیف کرده که از آن جمله می‌توان از کتاب‌های «روش تفسیر قرآن»، «شناخت قرآن»، «اعجاز قرآن»، «انسان‏‬ شناسی» منطق فهم قرآن، چند درس درباره ایدئولوژی اسلامی‬ و‬ چند درس پیرامون شناخت قرآن یاد کرد. آیت الله رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و هم اکنون در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق می‌پردازد.